۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

لکه نفتی نفتکش سانچی به سواحل ژاپن رسید

گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد: لکه نفتی حاصل از کشتی تانکر سانچی به سواحل ژاپن رسید.
نویسنده: الهام قربانی
کد خبر: ۷۸۶۴۱
لکه نفتی نفتکش سانچی به سواحل ژاپن رسیدبه گزارش گروه بین الملل مانا، گروه خبری رویترز به نقل از گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد: لکه نفتی مشاهده شده در سواحل جزایر اوکینورابو و یورون در هشتم فوریه حاصل از کشتی تانکر غرق شده ایرانی بوده است.
برخورد کشتی تانکر سانچی با کشتی چینی که در 6 ژانویه 2018 بزرگترین فاجعه تانکرهای نفتی را در دهه جاری به وجود آورده بود، در 14 ژانویه به‌طور کامل غرق شد.
یکی از مقامات گارد ساحلی ژاپن در تماس تلفنی با رویترز اعلام کرد: لکه نفتی که پیش‌تر به سواحل دو جزیره ژاپنی رسیده بود، بسیار شبیه محموله کشتی سانچی بود چرا که در آن حوالی حادثه‌ دیگری که بتواند منجر به ایجاد چنین لکه‌ای شود رخ نداده بود.
این لکه نفتی در 28 ژانویه به سواحل جزیره تاکاراجیما رسید و از آن پس تاکنون به 21 جزیره در جنوب غربی ژاپن که بخشی از سلسله جزایر زنجیروار شامل امامی-اوشیما و اوکیناوا که به داشتن سواحل بی‌نظیر و بافت صخره‌ای معروف هستند، نفوذ کرده است.
سانچی که به گفته گارد ساحلی حامل 111 هزار تن یا به عبارتی حدود 810 هزار بشکه نفت خام بسیار سبک و قابل اشتعال بود پس از چندین بار انفجار در نهایت غرق شد.
بیشتر سوخت درون کشتی با آتش گرفتن کشتی مذکور از بین رفت، اما در 17 ژانویه دولت چین اعلام کرد: از کشتی تانکر غرق شده دو لکه نفتی ایجاد شده است.
در حالیکه وزارت محیط زیست ژاپن نیز در ماه ژانویه اعلام کرد، احتمال رسیدن این لکه‌های نفتی به سواحل ژاپن بسیار کم است، گارد ساحلی ژاپن امروز 22 فوریه 2018 خبرداد: لکه نفتی به طول 700 متر و به پهنای 20 متر همچنان نزدیک به محل غرق شدن سانچی در حدود ۳۱۵۵ کیلومتری غرب جزیره امامی-اوشیما قرار دارد.
در حال حاضر، قایق‌های گشت زنی چینی و ژاپنی در منطقه مذکور در حال جست‌وجوی پیکر دریانوردان مفقود شده و تلاش برای از بین بردن لکه حاصل از این فاجعه محیط زیستی هستند.
برچسب ها: سانچی لکه نفتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار