روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

14فروند شناور حامل کالای قاچاق توقیف شد

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از عملیات ضربتی ماموران دریابانی و توقیف 14فروند شناور حامل کالای قاچاق در 48ساعت گذشته در آبهای ساحلی خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۰۰۳
 14فروند شناور حامل کالای قاچاق توقیف شد
سردارعبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر و آبادان در راستای مبارزه با قاچاق کالا وکنترل آبهای ساحلی استان، در نتیجه ساعت ها کار اطلاعاتی عملیاتی و در چندین عملیات جداگانه موفق شدند 14 فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس به مقصد بنادراستان در حرکت بودند، شناسایی و متوقف کنند.
وی افزود: ماموران در بازرسی دقیق از این شناورها، 233 هزار و 850 کیلوگرم زیتون، 50 تن شکر، 13 هزار و 340 متر پارچه، بیش از 48 هزار قوطی انواع نوشیدنی، بیش از 15 هزار لیتر روغن زیتون، هفت هزار دستگاه اتو مخصوص لوله کشی، 1840 دستگاه ریش تراش و بیش از 130 دستگاه انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال، تلویزیون و کولرگازی که همگی قاچاق و بدون مجوز قانونی از کشورهای حوزه خلیج فارس تهیه و بارگیری شده بود، کشف کردند.
فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به دستگیری 85 متهم در این رابطه گفت: کارشناسان ارزش ریالی این کالاهای قاچاق را 62 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد کرده اند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان، تحویل مراجع قانونی شدند.
سردار نظرپوربا تاکید بر تداوم عملیات مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشورازطریق آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان تصریح کرد: ماموران دریابانی به صورت شبانه روزی در حال رصد فعالیت قاچاقچیان کالا در آبهای منطقه هستند. در سال جاری حدود 120میلیارد تومان انواع کالای قاچاق از قبیل کولر گازی، لباسشویی، ظرفشویی، برنج، چای، وسایل صنعتی و مکانیکی، لوازم آشپرخانه و قطعات یدکی خودرو و لاستیک در آبهای شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان کشف و ضبط شده است.
مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه با قاچاق کالا با هدف صیانت از اقتصاد ملی و تولید داخلی تاکید کرده اند. 
برچسب ها: قاچاق شناور کالا
ارسال نظرات
آخرین اخبار