۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
بهمن ماه امسال؛

مرکز آموزش گردشگری دریایی در خرمشهر راه اندازی می شود

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از راه اندازی مرکز آموزش گردشگری دریایی در بندر خرمشهر در بهمن ماه امسال خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۸۰۴
مرکز آموزش گردشگری دریایی در خرمشهر راه اندازی می شود
محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش گردشگری دریایی در بندر خرمشهر در بهمن ماه امسال اظهار داشت: مرکزآموزش گردشگری دریایی اروند و کارون با مشارکت بخش خصوصی و پشتیبانی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر شکل خواهد گرفت.
وی افزود: آموزش و تربیت تور لیدر گردشگری به عنوان مبلغان گردشگری در حوزه دریایی و همچنین آموزش جوانان محلی برای ایجاد اشتغال پایدار در مرکز آموزش گردشگری دریایی است.
محسنی بیان کرد: براساس ابلاغ معاون وزیر و مدیر کل سازمان بنادر و دریانوردی مبنی برسندهای بالادستی درباره توسعه دریامحور، در بندر خرمشهر موضوع گردشگری در رودخانه های اروند و کارون مطرح شد.
وی از راه اندازی دبیرخانه دایمی گردشگری دریایی بین بنادر ایران در خرمشهر خبر داد و افزود: تجمیع آرا و نظریه های افراد خلاق در حوزه گردشگری، جذب سرمایه گذار برای فعالیت های اقتصادی در اروند و کارون از کارکردهای مهم این دبیرخانه خواهد بود.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهربا بیان اینکه به زودی فراخوان آموزش گردشگری در بندر و دریانوردی منتشر می شود گفت: فراخوان از طریق سایت الکترونیکی دبیرخانه و یا از طریق گروه تلگرامی به علاقه مندان به آموزش در حوزه گردشگری اطلاع رسانی می شود. رودخانه های اروند ، کارون و بهمنشیر از جاذبه های مهم گردشگری دریایی جنوب خوزستان است که همه ساله بویژه  درایام نوروزی پذیرای صدها هزار گردشگر از سراسر کشور است.
بندرگاه خرمشهر نیز که در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند قرار گرفته است یکی از جاذبه های مهم گردشگری محسوب می شود. در جریان تجاوز رژیم بعثی عراق به جمهوری اسلامی ایران و اشغال خرمشهر، تمامی تاسیسات زیرساختی و بندری این شهر به کلی نابود شد. پیش از شروع جنگ تحمیلی دربندر خرمشهر به عنوان مهمترین بندر ایران، سالانه حدود 4.5 میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری می شد. 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار