روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

بزرگترین محموله قاچاق در اسپانیا کشف شد

مقامات رسمی اسپانیا از توقیف شش تن کوکائین در شناور کانتینری BV Banak در بندر الجزیره خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۵۷۲
بزرگترین محموله قاچاق در اسپانیا کشف شدبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از وزارت کشور اسپانیا، کانتینربر BV Banak ساخت سال 2014 میلادی که حمل محموله موز ازکلمبیا به El Prat را برعهده داشت به موجب قاچاق شش تن کوکائین از سوی مقامات اسپانیا توقیف شد.
براساس این گزارش، کالای قاچاق در کیسه های یک کیلویی که مجموع آن به پنج هزار و 883 کیلو می رسید و درون کانتینرهای حامل موز جاسازی شده بود. ارزش مالی محموله توقیف شده 210 میلیون یورو معادل 248 میلیون و 300 هزار دلار برآورد شده است.
این گزارش ادامه داد: سه نفر در این جریان دستگیر شدند و بررسی های لازم از دو نفر دیگر درباره  کالای قاچاق در حال انجام است.
در همین راستا، وزیر کشور اسپانیا گفت: کشف این محموله قاچاق طی 18 سال گذشته بزرگترین کشف دارو با شناورهای کانتینربر بوده است.
شایان ذکر است شناور مذکور با ظرفیت دو هزار و 500 TEU در حال حاضر در چارتر شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه و مالکیت شرکت Torvald Klaveness است. از این رو، شرکت فرانسوی باید مستقیماً مسئولیت آنچه شناورهای کانتینری آن بارگیری و تخلیه می کنند را برعهده گیرد.
در پایان این گزارش، مالک این شناور گفت: Torvald Klaveness اقدامات بسیار سختگیرانه ای را در خصوص مدیریت بار با کانتینربرها اتخاذ می کند و تمامی کانتینرهای بارگیری شده باید پیش از بارگیری و تا زمان تخلیه مورد بررسی دقیق قرار گیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار