۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

انتقال تجهیزات سنگین پتروشیمی مسجدسلیمان به بندر امام

فرماندار مسجد سلیمان از تخلیه تجهیزات فوق سنگین مجتمع در حال ساخت پتروشیمی این شهرستان در بندر امام خمینی(ره) خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۵۴۸
انتقال تجهیزات سنگین پتروشیمی مسجدسلیمان به بندر امام
علیرضا گروئی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به  تخلیه تجهیزات فوق سنگین مجتمع در حال ساخت پتروشیمی این شهرستان در بندر امام خمینی(ره) گفت: تجهیزات پتروشیمی مسجدسلیمان بایک کشتی اقیانوس پیما به بندر امام خمینی(ره)انتقال یافت.
وی افزود: این تجهیزات فنی که  از سوی  یکی از شرکت های معتبر خارجی ساخته شده پس از انجام تشریفات گمرکی به مسجدسلیمان به عنوان نخستین شهر نفتی خاورمیانه انتقال خواهد یافت.
فرماندار مسجدسلیمان خاطر نشان کرد: با ورود و تخلیه تجهیزات سنگین مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان به بندر امام خمینی (ره )، گام اصلی برای بهره برداری از مجتمع پتروشیمی این شهرستان در آینده نزدیک برداشته شد.
گروئی در ادامه اظهار داشت: درصورت بهره برداری از مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان، بخشی مهمی از تولیدات آن از طریق بندر امام خمینی(ره) به خارج صادر خواهد شد.
سالانه حدود 17میلیون تن محصولات پتروشیمی ماهشهر از طریق بندر امام خمینی(ره) به کشورهای آسیایی و اروپایی و افریقایی صادرمی شود. بندر امام خمینی(ره) با حجم تخلیه و بارگیری سالانه بیش از 50میلیون تن، دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار