۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

آخر هفته؛ پایان صید میگوی دریایی در آبهای هرمزگان

بر اساس بررسی ها و گشت های دریایی انجام شده توسط کارشناسان پژوهشکده میگوی کشور، صید میگوی دریایی در آبهای استان هرمزگان تا آخر هفته جاری ادامه خواهد داشت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۳۵۵
آخر هفته؛ پایان صید میگوی دریایی در آبهای هرمزگانمدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: میزان صید میگوی دریایی از ابتدای فصل صید تا کنون به هزار و 786 تن رسیده است.                                                                            
مختار آخوندی ادامه داد: این میزان صید میگوی دریایی طی مدت 39 روز توسط صیادان استان هرمزگان به دست آمده است.
وی عنوان کرد: آبهای هرمزگان زیستگاه های گونه های میگوی سرتیز و موزی است که بخش عمده صید هر ساله به صید گونه موزی اختصاص دارد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اذعان داشت: صید انجام شده شامل هزار و 370 تن میگوی موزی و 416 تن میگوی سرتیز بوده است.
وی خاطر نشان ساخت:طبق آمار مذکور صید میگوی دریایی در آبهای هرمزگان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 18 درصد افزایش را نشان می دهد.
وی بیان داشت:همچنین میزان صید در مقایسه با میانگین پنچ ساله با 42 درصد افزایش و در مقایسه با میانگین 10 ساله با 20 درصد افزایش همراه بوده است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران در ادامه در خصوص قیمت فروش میگوهای دریایی صید شده استان هرمزگان گفت: آخرین قیمت عمده فروشی میگوی درشت موزی، هر کیلوگرم 20 هزار تومان گزارش شده است.
آخوندی در ادامه گفته های خود اعلام کرد: بر اساس بررسی ها و گشت های دریایی انجام شده توسط کارشناسان پژوهشکده میگوی کشور، صید میگوی دریایی در آبهای استان هرمزگان تا آخر هفته جاری ادامه خواهد داشت.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، امسال صیادان هرمزگانی با 170 فروند لنج به صید میگوی دریایی در آبهای خلیج فارس در محدوده استان هرمزگان پرداختند.
وی یکی ازمهمترین دلایل افزایش صید میگوی دریایی را رعایت دریابس توسط صیادان هرمزگانی به منظور بازسازی ذخایر میگوهای دریایی اعلام کرد.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران تاکید کرد: اعلام تعطیلی صید میگو در آبهای هرمزگان بستگی به بررسی وضعیت ذخایر این گونه و اعلام آن از سوی کارشناسان مربوط در کمیته مدیریت صید هرمزگان است که امسال این زمان، آخر هفته جاری اعلام شده است.
وی با بیان اینکه صید میگوی دریایی هرمزگان در سال 96، 43 روز خواهد بود گفت: این در حالی است که سال های گذشته معمولاً صید میگوی دریایی در آبهای هرمزگان 45 روز به طول می انجامید.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران بیان کرد: صید میگوی دریایی در سال گذشته با افزایش 9 درصدی همراه بود که امسال با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته شاهد رشد 18 درصدی صید میگوی دریایی در آبهای هرمزگان بودیم.
به گفته مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران، میگوهای صید شده در بازار داخلی استان هرمزگان و یا استان های همجوار به فروش می رسد.
آخوندی یادآور شد: همچنین بخش اندکی از میگوی صید شده نیز به کشورهای هدف صادر می شود.
وی با بیان اینکه ذخایر میگوی آبهای هرمزگان طی سالهای اخیر با کاهش همراه نبوده است، اظهار داشت: مقایسه میزان ذخایر با آمار پنج ساله و 10 ساله نیز عدم کاهش ذخایر این گونه با ارزش را اثبات می کند.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد: مدیریت صید و تعیین محدودیت زمان صید از مهمترین عواملی است که باعث شده ذخایر میگو نه تنها با کاهش همراه نباشد، بلکه شاهد افزایش سالانه صید میگو نیز باشیم.
آخوندی تاکید کرد: از آنجا که عمر گونه های میگو کوتاه مدت است، لذا می توان در مقایسه با سایر گونه های دریایی بسیار راحت تر و زودتر نسبت به بازسازی ذخایر آنها اقدام کرد.
برچسب ها: صید میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار