۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

ساخت مجموعه توریستی ساحلی بندر ترکمن تصویب شد

پروژه احداث مجموعه توریستی و تفریحی پارک ساحلی بندر ترکمن در کارگروه گردشگری استان گلستان به تصویب رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۹۲۰
ساخت مجموعه توریستی ساحلی بندر ترکمن تصویب شدمدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: پروژه احداث مجموعه توریستی و تفریحی پارک ساحلی بندر ترکمن در جلسه اخیر کارگروه گردشگری استان گلستان به تصویب رسید.                                                 
ابراهیم کریمی بیان داشت: مجموعه توریستی و تفریحی پارک ساحلی بندرترکمن با مساحت 150 هزار متر مربع در ساحل شهرستان بندر ترکمن ساخته خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: حجم سرمایه گذاری این پروژه 230 میلیارد ریال است.
این مقام مسئول در استان گلستان تاکید کرد: بخش عمده این مبلغ توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تامین می شود و مابقی آن نیز در قالب تسهیلات بانکی تامین می شود.
به گفته کریمی، پروژه احداث مجموعه توریستی و تفریحی پارک ساحلی بندرترکمن برای 250 نفر اشتغال زایی به همراه خواهد داشت.
وی در ادامه گفته های خود بیان داشت: ساخت و بهره برداری این مجموعه توریستی ساحلی، نقش مهمی در تورسیم استان ایفا خواهد کرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، اذعان داشت: این اداره کل از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی که راغب به سرمایه گذاری در بخش توریسم استان به ویژه توریسم ساحلی و دریایی هستند، استقبال به عمل خواهد آورد.                                                     
به گفته این مقام مسئول در توسعه توریسم دریایی و ساحلی بدون حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی تحقق نخواهد یافت.
وی در ادامه گفته های خود طرح گردشگری بندر ترکمن را یکی دیگر از پروژه های مربوط به توریسم دریایی عنوان کرد که به تصویب کارگروه گردشگری استان رسیده است و بیان داشت: با واگذاری زمین به سرمایه گذاران شاهد آغاز به کار این پروژه بزرگ خواهیم بود.               
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح گردشگری در ساحل بندر ترکمن 30 هکتار است،اذعان داشت: بنا به گفته سرمایه گذاران قرار است در طرح بزرگ گردشگری دریایی بندر ترکمن، کلبه هایی داخل آب برای استراحت گردشگران ساخته شود.
کریمی خاطرنشان کرد: به منظور تامین زمین مورد نیاز از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان جلساتی با اداره مسکن و شهرسازی استان برگزار کرده ایم که امیدواریم به زودی زمین مورد نیاز در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرایی شدن طرح های گردشگری دریایی قرار گیرد.
این مقام مسئول در استان گلستان یکی از مشکلات بر سر راه تامین زمین را قرار گیری مساحت درخواستی در حریم 60 متر عنوان کرد و اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال شاهد عملیات اجرایی طرح بزرگ گردشگری دریایی بندر ترکمن باشیم.                        
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: هتل پنج ستاره، ویلا، فروشگاه‌های بین‌المللی، فرودگاه اختصاصی، تاسیسات ورزش‌های آبی و دریایی در این پروژه ایجاد خواهد شد.                                            
وی اظهار داشت: طرح مطالعاتی به منظور ایجاد این مجموعه گردشگری ساحلی و دریایی توسط گروه مهندسین مشاور برای سرمایه گذاران ترکیه تهیه شده است.
این مقام مسئول در استان گلستان با بیان اینکه اجرای زیرساخت‌ تمامی تاسیسات زیربنایی این پروژه اعم از آب، برق، گاز و تجهیزات مربوط به فرودگاه این پروژه به پایان رسیده است.
کریمی اظهار کرد: با اجرایی شدن این پروژه منحصر به فرد در استان گلستان، گردشگری دریایی در سواحل گلستان متحول خواهد شد.
برچسب ها: بندر ترکمن
ارسال نظرات
آخرین اخبار