۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

ششمین پایگاه نجات دریایی بوشهر راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به فعالیت مرکز جستجو و نجات دریایی در بنادر استان بوشهر گفت: با هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده ششمین پایگاه تجسس و نجات دریایی استان بوشهر در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۶۶۰۱
ششمین پایگاه نجات دریایی بوشهر راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد مهدی بنچاری در نشست با مسئولان و کارشناسان بندری و تجسس و نجات دریایی استان بوشهر با اشاره به استقرار پنج پایگاه نجات دریایی در بنادر حساس استان بوشهر اظهار داشت: اکنون بنادر بوشهر، خارگ، دیر، عسلویه و محمدعامری به مرکز تجسس و نجات دریایی مجهز است و در کوتاه‌ترین زمان به حوادث و بحران‌های دریایی رسیدگی می‌کند.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی بنادر و دریانوردی تجسس و نجات است، گفت: در استان بوشهر تعداد پنج پایگاه تجسس نجات دریایی وجود دارد که با اضافه شدن بندر دیلم به  تجهیزات نجات دریایی، ششمین پایگاه تجسس و نجات دریایی استان بوشهر در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ثبت خدمات مراکز تجسس و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به حادثه دیدگان خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال 36 حادثه در خلیج فارس در استان بوشهر رخ داد که  مراکز تجسس و نجات دریایی این استان خدمات ارزنده‌ای به حادثه دیدگان ارائه کردند به‌گونه‌ای که 23 نفر نجات یافتند و 43 نفر نیز از خدمات پزشکی شناورهای تجسس و نجات ما بهره‌مند شدند.
بنچاری با اشاره به تجهیز بنادر استان بوشهر به امکانات اطفاء حریق گفت:در راستای ایمن سازی بنادر و ارائه خدمات لازم به دریانوردان، بنادر استان بوشهر در خشکی به اطفاء حریق مجهز شده است.
وی از تجهیز بنادر استان بوشهر به شناور آتش‌خوار خبرداد و تصریح کرد: در راستای ارتقاء ایمنی بنادر و رسیدگی به بحران آتش‌سوزی در دریا بنادر استان بوشهر به شناور آتش‌خوار مجهز می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهربیان کرد: هم اکنون یک شناور آتش‌خوار در بندر بوشهر با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد ریال راه‌اندازی شده که این شناور توانایی اطفاء حریق، حمل سوخت، یدک کشیدن شناورهای آتش گرفته تا ساحل و قابلیت تصفیه آب شور دریا را دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار