۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

استقرار شرایط نامساعد جوی در سواحل خوزستان

شرایط نامساعد جوی ناشی از رطوبت بالای 90 درصد توام با گرمای سوزان، نفس ساکنان سواحل جنوبی خوزستان را به شماره انداخت و بیشتر مردم را مجبور به خانه نشینی کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۳۴۵
استقرار شرایط نامساعد جوی در سواحل خوزستان
مدیرکل هواشناسی خوزستان در باره وضعیت جوی مناطق ساحلی خوزستان به خبرنگار مانا گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی ، مناطق ساحلی استان تحت تاثیر توده هوای جنب حاره ای و نسیم دریا به خشکی قرار گرفته است و این وضعیت تا چند روز آینده با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.
کوروش بهادری افزود: احتمال برخاستن گرد وغبار و کاهش دید افقی در ساعاتی از شبانه روز وجود دارد که این وضعیت زیست محیطی در برخی مناطق ساحلی خوزستان از جمله آبادان و ماهشهر را در شرایط نامساعدی قرار می دهد.
وی گفت: با وجود شرایط نامساعد جوی در مناطق ساحلی خوزستان ، وضعیت آبهای شمال غرب خلیج فارس برای تردد شناورها ، آرام است و خطری متوجه شناورهای صیادی و تجاری نیست.
بنا به این گزارش این وضعیت نامساعد جوی در مناطق ساحلی خوزستان سبب شد تا اداره کل مدیریت بحران استانداری اطلاعیه ای در این زمینه صادر کند.
در این اطلاعیه از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواسته شده است تا در شرایط نامساعد زیست محیطی ناشی از وزش گرد و خاک از ماسک های استاندارد استفاده کنند و حتی المقدور در فضای آزاد قرار نگیرند.
مراکز درمانی نیز برای خدمات رسانی به بیماران اورژانسی به حال آماده باش درآمدند. شرکت توزیع برق خوزستان عموم مردم را به صرفه جویی در مصرف برق و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در موقع پیک مصرف فراخواند.
با این حال برق برخی مناطق آبادان، ماهشهر و خرمشهر به علت گرد و خاک و ضرورت شستشوی تاسیسات برق قطع شد.
مناطق ساحلی خوزستان امسال تابستان بسیار گرمی را تجربه کردند و برخی روزها دمای هوا از 54 درجه بالای صفر نیز عبور کرد. این شرایط سخت جوی سبب شد تا زمان کار ادارات دولتی تا دو ساعت کاهش یابد.
برچسب ها: سواحل خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار