۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی:

فازهای 9 و 10به مدت هفت روز از سرویس خارج می‌شوند

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گفت: در راستای تعمیرات فازهای 9 و 10 پارس جنوبی این دو فاز در قالب پالایشگاه پنجم پارس جنوبی از 27 شهریور تا دوم مهر به طور کامل از سرویس خارج می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۶۲۵۱
فازهای 9 و 10به مدت هفت روز از سرویس خارج می‌شوندبه گزارش خبرنگار مانا، ایرج خرمدل؛  با اشاره به آغاز تعمیرات اساسی فازهای نهم و دهم پارس جنوبی گفت: تعمیرات اساسی فازهای 9 و 10 مجتمع گاز پارس جنوبی مطابق برنامه زمان‌بندی شده در حال انجام است.
مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با بیان اینکه تعمیرات اساسی فاز 9 از 12 شهریور ماه آغاز شده، گفت: تعمیرات این فازتا دوم مهرماه ادامه دارد.
وی از توقف کامل دو فاز نهم و دهم پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد: در زمان انجام تعمیرات اساسی، توقف موقت و توقف کلی در فازها ایجاد خواهد شد و از 27 شهریور تا دو مهر نیز پالایشگاه به طور کامل از سرویس خارج می‌شود.
به گفته وی؛ تعمیرات فاز 10 نیز تا 7 مهر ادامه خواهد داشت و پس از آن پالایشگاه پنجم با آمادگی کامل و با تولید پایدار گاز به سراغ زمستان می‌رود .
خرمدل اظهار داشت: تمامی مواردی که درگزارش‌‌های بازرسی فنی و اصلاحاتی سال گذشته نگرانی ایجاد کرده بود، در سال جاری  تعمیرات  شدند.
مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با بیان اینکه موضوع نیروی انسانی دغدغه اصلی است، تصریح کرد: همواره پیمانکار ملزم شده است  که شرایط مناسبی برای کارگران فراهم کند و کارگران بتوانند بدون هیچگونه دغدغه به انجام کارهای عملیاتی بپردازند.
وی با اشاره به رفع مشکلات نیروهای پرتلاش تعمیرات اساسی سال جاری افزود: اخیراً از پیمانکار تعمیرات قول گرفته شد  حقوق کارگران را طوری در نظر بگیرد که متناسب با شرایط کار در عسلویه بوده و از میانگین پرداختی در سایر پالایشگاه‌ها کمتر نباشد.
شایان ذکر است؛ به‌دلیل اهمیت تولید گاز از مخزن مشترک تعمیرات پالایشگاه پنجم و دوم در یک دوره ده روزه همزمان انجام شده که این موضوع باعث تقسیم امکانات و نیروها در این دو پالایشگاه می‌شود. با این حال تعمیرات هر دو پالایشگاه مطابق برنامه در حال انجام است.
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار