۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

بارگیری عملی برای شناورهای تجاری

نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۵۴۲
بارگیری عملی برای شناورهای تجاری
کتاب «بارگیری کاریردی برای شناورهای تجاری» نوشتۀ کاپیتان Tom Abbenhues ترکیبی از نظریه و کاربرد برای دریانوردان باتجربه و تازه واردان است.
به گزارش گروه بین الملل مانا، کتاب «بارگیری کربردی برای شناورهای تجاری« در 376 صفحه به قلم Tom Abbenhues تنظیم شده است و به مباحث قراردادن بار در انبار، بارگیری، طناب بندی بار، تخلیه بار و حمل مواد خطرناک می پردازد. حمل انواع باری که در این کتاب به آن اشاره شده است شامل بار فله، غلات، محمولات نیمه فله، بارگیری کانتینر و عرشه است.
بر اساس این گزارش، مولف آن می گوید: بارگیری شناورهای تجاری طی سال ها تغییرات جدی را پشت سر گذاشته است. بارگیری کیسه ها و واحدهای کوچک بار از سوی بسیاری از افراد چندین روز متوالی به طول می انجامید. تمام شناورها تعداد بسیاری از خدمه را برای مدیریت بارگیری، تخلیه و طناب بندی دور بار به کار می گرفتند و افسران ارشد باتجربه شاهد تمامی این مراحل بوده اند و افسران دوم، سوم و چهارم با آنها همراه می شدند. در همین راستا، کارگران عرشه، قایقرانان و تمام کسانی که می توانستند در این عملیات حضور داشته باشند برای بارگیری شناور کمک می کردند و زمان کافی برای اجرا و سازماندهی طرح های بارگیری و قراردادن بار در انبارها داشتند.
اما امروزه، قوانین و پروتکل های متعدد جدیدی معرفی شده است و این کتاب به موقع چاپ شده است. برنامه های بارگیری و کامپیوتری راه خود را به عرشه باز گرده اند و جایگزین حجمه ای از کتاب های بی ارزش در شناورها شده اند. خیلی از مسائل برای خدمۀ شناورها آسان تر شده و بسیاری دیگر پیچیده تر از گذشته شده است.
وی ادامه داد: تجارب افسران اول به افسران حرفه ای تازه کار منتقل شده است که با تمامی قوانین، برنامه های کامپیوتری و وظایف مازاد با نیاز به خدمۀ کمتر سازگاری دارد. بدترین تغییر که بسیاری از افسران در آن اتفاق نظر دارند گسترۀ زمانی کوتاهِ تخصیص داده شده به عملیات بارگیری در بندر با هدف تعیین جای بار در انبار کشتی و فشار انجام آن ها با کارآمدی هر چه تمام تر با خدمۀ کمتر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار