۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

افزایش بی سابقه صید میگو در پی دریابس 20 روزه

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: افزایش بی سابقه صید میگوی دریایی در آبهای خلیج فارس، ناشی از اعمال دریا بس 20 روزه قبل از شروع فصل صید این گونه با ارزش دریایی بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۵۳۲
افزایش بی سابقه صید میگو در پی دریابس 20 روزه
مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: صید میگوی دریایی در استان بوشهر از پنجم مرداد ماه بر اساس گشت تحقیقاتی انجام شده از سوی پژوهشکده میگو، آغاز شده است.                                                                        
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران ادامه داد: یکی از اتفاقات مهم امسال قبل از شروع فصل صید میگو، اعلام دریا بس به صیادان بود.
وی خاطرنشان ساخت: این امر از سوی اداره کل شیلات بوشهر با همکاری و مشارکت تشکل های صیادی استان، مسئولان محلی، استانداری، دریابانی، مرزبانی، یگان حفاظت شیلات بوشهر، ناجا و مسئولان قضایی استان بوشهر صورت گرفت.                                                             
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اضافه کرد: به این ترتیب از تاریخ شانزدهم تیر تا پنجم مرداد ماه، دریا بس در آبهای بوشهر اعلام شد و حتی صیادان غیرمجاز نیز با مدیریت ناجا و دستگاه های قضایی استان، موفق به دریاروی جهت صید غیرمجاز میگوی دریایی نشدند.                                      
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه گفته های خود اعلام کرد: همچنین در این مدت همزمان با آبهای بوشهر در صیدگاه بحرگان که بین خوزستان و بوشهر مشترک است نیز دریا بس از سوی صیادان خوزستانی اعمال شد.                                                          
آخوندی همچنین از همکاری صیادان هرمزگان جهت رعایت دریابس در آبهای نزدیک صیدگاه های میگوی بوشهر خبر داد.
وی با ارزنده خواندن این اقدام بیان داشت: در این مدت 20 روزه فرصتی برای بازسازی ذخایر میگوهای دریایی خلیج فارس فراهم شد.
به گفته وی، مدیریت مسئولان استان بوشهر باعث شد تا شاهد کاهش فشار بر ذخایر میگوی دریایی خلیج فارس و جلوگیری از انقراض نسل این موجودات با ارزش دریایی باشیم.
آخوندی بیان داشت: همچنین در مدت دریابس فرصتی برای مالکان شناورها فراهم شد تا بتوانند نسبت تعمیرات شناور ، بازسازی سردخانه ها، سم پاشی شناور و نیز حضور در کلاس های آموزشی اقدام کنند.                                                                                       
مدیر کل دفتر امور صیاد و صیادی سازمان شیلات ایران اظهار داشت: به این ترتیب با کنترل صید غیرمجاز و دریا بس 20 روزه قبل از شروع صید، در 12 روز نخست شروع فصل صید شاهد صید 850 تن میگوی دریایی بودیم.                                                               
وی با اشاره به افزایش 53 درصدی صید میگوی دریایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تاکید کرد: بدون شک این افزایش بی سابقه ناشی از اعمال دریا بس 20 روزه قبل از شروع فصل صید بوده است.                                                                 
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در خصوص اعلام دریا بس در آبهای خلیج فارس گفت: سال 94 نیز با همکاری صیادان دریا بس در آبهای بوشهر قبل از شروع فصل صید میگو اعمال شد که طی آن 21 روز صیادان به دریا نرفتند.                                  
آخوندی با اشاره به اینکه سال 95 شاهد به وقوع پیوستن دریابس نبودیم، بیان داشت: امسال موفق شدیم با تلاش شیلات و حمایت مسئولان دولتی استان بوشهر نسبت به این امر مهم اقدام کنیم.                                             
وی با تاکید بر اثرات مثبت و فراوان دریا بس بر بازسازی ذخایر میگوهای دریایی، اذعان داشت: امیدواریم این امر در سالهای آینده نیز به طور مرتب تکرار شود.
آخوندی یادآور شد: صید میگوی دریایی در آبهای استان های خوزستان و بوشهر تا زمانی که بر اساس گشت های تحقیقاتی از سوی پژوهشکده میگو اعلام می شود، ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: صید میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار