۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

حفر بیش از 450چاه نفت و گاز در خلیج فارس

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر 450چاه نفت و گاز در خلیج فارس به دست حفاران متخصص این شرکت در چند سال اخیر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۵۴۵۹
حفر بیش از 450چاه نفت و گاز در خلیج فارس
حیدر بهمنی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران به دانش و فناوری حفاری نفت و گاز در دریا بدون اتکا به شرکت های خارجی دست یافته است، گفت: حفاری در دریا بسیار سخت تر و پیچیده تر از حفاری در مناطق خشکی است.
وی افزود: امریکایی ها هیچگاه تصور نمی کردند کارشناسان و متخصصان ایرانی در شرایط سخت تحریم ها، بتوانند به فناوری حفاری در دریا دست یابند.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به فعالیت چندین دکل دریایی این شرکت در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس، خاطر نشان کرد: عملیات حفاری در میدان گازی جزیره کیش با موفقیت به اتمام رسیده است.
بهمنی تصریح کرد: شرکت حفاری ایران آمادگی دارد در هریک از مناطق و آبهای بین المللی حفاری کنند.
وی اظهار داشت: پروژه حفاری چاه نفت و گاز در دریای خزر به دست کارشناسان و متخصصان این شرکت ادامه دارد و شرکت های معتبر جهانی اذعان می کنند هرکس در ایران عملیات حفاری نفت و گاز در خشکی و دریا انجام دهد می تواند درتمامی نقاط جهان عملیات حفاری انجام دهد.
وی از اجرای عملیات اکتشاف نفت و گاز از سوی شرکت ملی حفاری ایران در غرب کارون خبر داد و افزود: هم اکنون روزانه 300هزار بشکه نفت خام از میادین مشترک نفتی غرب کارون تولید می شود.
برچسب ها: حفاری گاز
ارسال نظرات
آخرین اخبار