موسسه تحلیل اطلاعات دریایی SeaIntel در این باره گفت: در حال حاضر 58 شناورغول پیکر با ظرفیت 18 هزار یا بیشتر فعالیت می کنند که سهم 35 درصدی ظرفیت تجاری مسیر آسیا- اروپا را به خود اختصاص داده اند.
از سوی دیگر، با توجه به اینکه 47 فروند کشتی کانتینری غول پیکر عمدتا در سال جاری و سال آینده تحویل داده می شوند، موسسه SeaIntel پیش بینی کرد با رشد پنج درصدی کشتی های کانتینری 18 هزار TEU و بالاتر در مسیر تجاری آسیا-اروپا، کشتی کانتینری غول پیکر 61 درصد از ظرفیت تجاری این مسیر را تا پایان سال 2018 تشکیل دهند.
در ادامه این گزارش آمده است: به اعتقاد SeaIntel، این خبر کاملا خوشایند نیست چرا که احتمال می رود فشار بیشتری برروی نرخ کرایه حمل و هم چنین بنادر و ترمینال های مسیر تجاری آسیا-اروپا وارد شود.
"Alan Murphy" مدیرعامل SeaIntel گفت: کشتی های کانتینری غول پیکر منجر به افزایش تعداد کانتینرها خواهند شد که به جای اینکه در طول هفته جابجا شوند باید به یکباره جابجا شوند و این مسئله چالشی را برای بنادر و ترمینال ها به همراه خواهد داشت.