۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

پاکسازی تالاب استیل آستارا از ادوات غیرمجاز صید

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از پاکسازی تالاب استیل آستارا از ادوات غیرمجاز صید افراد متخلف خبر داد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۵۱۹۲
پاکسازی تالاب استیل آستارا از ادوات غیرمجاز صیدبه گزارش خبرنگار مانا از گیلان، ساسان اکبری‌پورعصر امروز در جریان بازدید از تالاب استیل عباس آباد آستارا با اشاره به اینکه کنترل مشترک از این تالاب صورت گرفته است، اظهار کرد: تمام ۱۳۸ هکتار وسعت این تالاب توسط محیط بانان از ادوات صید غیر مجاز افراد متخلف پاکسازی شده است.
وی کنترل مشترک این تالاب را با همکاری و مشارکت پرسنل پاسگاه‌های جوکندان، لوندویل و پارک طبیعت گردی عنوان کرد و گفت: تجهیزات مورد نیاز گشت به منطقه تالابی منتقل و گشت زنی انجام شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه بیش از دهها رشته تور زیر آبی و تعدادی دستگاه لاکش از تالاب استیل آستارا جمع آوری شده است، افزود: این وسایل به صورت غیر مجاز در تالاب استیل پهن شده بود که پس از جمع آوری به پاسگاه محیط بانی لوندویل منتقل شد.
وی حفظ و حراست از تالاب استیل آستارا را جزء برنامه‌های مهم یگان حفاظت محیط زیست گیلان دانست و تصریح کرد: این تالاب شرایط ویژه ای دارد و گشت‌های منظم به طور شبانه روز انجام می‌شود.
اکبری‌پور منطقه تالاب استیل را منطقه شکار ممنوع خواند و خاطرنشان کرد: تمام حوزه ساحلی تالاب استیل با هماهنگی نیروی انتظامی و یگان امداد پاسگاه انتظامی لوندویل مورد پایش قرار گرفت.
وی تالاب استیل آستارا را در مسیر کریدور مهاجرت پرندگان ذکر کرد و یادآور شد: تالاب استیل آستارا جزء مناطق پراهمیت غرب گیلان بوده و اولین محل فرود و استراحت پرندگان مهاجر است که به صورت شبانه‌روز توسط محیط بانان حفاظت محیط زیست حفاظت می شود.
برچسب ها: آستارا تالاب
ارسال نظرات
آخرین اخبار