۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
فرماندار شهرستان کنگان:

رئیس اداره بندر کنگان برکنار شد

فرماندار کنگان گفت:در پی حادثه آتش سوزی در اسکله بندر کنگان ، بنا به تصمیم کمیته مدیریت بحران، رئیس اداره بندر این شهرستان برکنار شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۵۱۰۲
رئیس اداره بندر کنگان برکنار شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عبدالنبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه آتش سوزی ظهر دیروز در اسکله بندر کنگان رخ داد اظهار داشت: در این حادثه 13 فروند لنج و 12 فروند قایق خسارت دیدند.
وی با اشاره به نشست مدیریت بحران شهرستان کنگان افزود: با توجه به این‌که رئیس اداره بندر این شهرستان دیروز در محل کارش حضور نداشت و عدم حضور وی در خاموش کردن آتش اختلال ایجاد کرد؛ در نشست مدیریت بحران تصمیم گرفته شد او از کار برکنار شود.
وی با تاکید بر تامین خودرو آتش‌نشانی برای بندر کنگان خاطر نشان کرد: در این نشست تصمیم گرفته شد که دستگاه خودرو آتش نشانی خریداری شده هر چه سریع‌تر به کنگان انتقال داده شود.
یوسفی با اشاره به کمبود نیرو در اداره بندر کنگان، تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی چند نیرو برای این بندر استخدام کرده اما تا به امروز این افراد مشغول به کار نشده‌اند بنابراین تصمیم گرفته شد تا سه هفته آینده این افراد در اداره بندر کنگان مستقر شوند.
فرماندار کنگان دیگر مصوبه نشست کمیته بحران را تامین یک فروند شناور آتش خوار عنوان کرد و گفت: تنها وسیله‌ای که هنگام آتش سوزی در دریا می‌تواند کمک کند،  شناورآتش خوار است اما کنگان آن را در اختیار ندارد و دیروز نیز از آتش خوار عسلویه و دیر کمک گرفته شد که تا رسیدن آنها به محل حادثه  آتش پیشروی کرده بود.
یوسفی برآورد اولیه خسارت را 70 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: از 13 فروند لنج سوخته، 12 فروند بیمه بوده‌اند که باید شرکت بیمه‌گر برای جبران خسارت برنامه ریزی کند و از 12 قایق غرق شده نیز یک فروند صیادی، 10 فروند تفریحی و یک فروند بدون هویت بوده است.
وی با بیان این‌که یکی از لنج‌ها بار داشته و دیگر لنج ها خالی بودند، بیان کرد: به این لنج بیش از 15 میلیارد ریال خسارت دیده است.
فرماندار کنگان تاکید کرد: بارها در سال‌های 94 و 95 تامین امکانات اطفاء حریق در اسکله کنگان در جلسه‌های شورای تامین و مدیریت بحران این شهرستان به تصویب رسیده و دستگاه‌های متولی پیگیری نیز مشخص شده بود، اما بنا به علل مختلف از جمله کمبود بودجه این امکانات تامین نشدند.
یوسفی تنها تجهیزات مهار آتش در این اسکله را شش برج (تاور) ثابت آتش نشانی عنوان کرد که آن نیز در بخشی از اسکله که شناورهای تجاری آنجا هستند، وجود دارد.
فرماندار کنگان تراکم شناورها در اسکله این بندر را مشکلی اساسی خواند که هنگام حوادثی مانند دیروز مسئله ساز می‌شود.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار