۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

بازار LNG در قبضه قطر باقی می ماند!

علیرغم افزایش عرضه گاز مایع طبیعی LNG از سوی استرالیا و آمریکا، قطر همچنان بازار محصول مذکور را در تسلط خود نگاه خواهد داشت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۰۰۲
بازار LNG در قبضه قطر باقی می ماند!
به گزارش گروه بین الملل مانا گزارش هفتگی بانک ملی قطر QNB با اشاره به اینکه علیرغم افزایش عرضه گاز مایع طبیعی LNG از سوی استرالیا و آمریکا، قطر همچنان بازار محصول مذکور را در تسلط خود نگاه خواهد داشت، نوشت: در حال حاضر، قطر 30.1 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است.
روزنامه گلف تایمز قطر نوشت: درشرایطی که بازار تغییراتی را تجربه می کند، قطر با در اختیار داشتن سهم 30.1 درصد ازعرضه جهانی، جایگاه خود به عنوان بزرگترین و کارآمد ترین تولید کننده گاز مایع طبیعی LNG را حفظ کرده است.
QNB همچنین نوشت: با تعهد به ارتقاء تولید بلند مدت، قطر جایگاه خود به عنوان پیشگام بازار جهانی LNG را تقویت خواهد کرد.
این گزارش ادامه داد: به دنبال تصمیم اخیر قطر مبنی بر افزایش 30 درصدی تولید در طول پنج الی هفت سال آینده، جایگاه این کشور مستحکم تر خواهد شد.
ناگفته نماند، در سال 2016، استرالیا دومین تولید کننده بزرگ LNG جهان، سهم 16.4 درصد از عرضه را برعهده داشت.
در ادامه این گزارش آمده است: در سال گذشته،عرضه جهانی LNG به 6.5 درصد افزایش یافت، در حالی که طی سال های 2011 الی 2015، رشد مذکور صفر درصد گزارش شده است.
علاوه بر این، تقاضا نیز با افزایش 4.2 درصدی، سریع ترین نرخ رشد طی پنج سال گذشته را نشان داد.
خبرگزاری رویترز نیز در گزارش اخیر خود نوشت: طرح قطر برای افزایش 30 درصدی تولید LNG، نقطه آغازی در جنگ قیمت برای مشتریان در آسیا است.
این گزارش در پایان نوشت: قطر که به دلیل مشاجره دیپلماتیکی با همسایگان خود در انزوای منطقه ای به سر می برد، با اعلام خبر افزایش تولید LNG خود به بیش از 100 میلیون تن در سال- معادل یک سوم عرضه های جهانی اخیر در طی پنج الی هفت سال آینده- بازار انرژی را شوک زده ساخت.
برچسب ها: قطر LNG
ارسال نظرات
آخرین اخبار