روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

چهار هزار مهاجر به سواحل ایتالیا می رسند

بیش از یک هزار و 400 مهاجر در روز جمعه به سواحل ایتالیا می رسند که اولین موج از خیل عظیم چهار هزار و 400 مهاجری هستند که روانه بنادر این کشور شده اند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۴۹۸۱
چهار هزار مهاجر به سواحل ایتالیا می رسند
به گزارش گروه بین الملل مانا، انتظار می رود تعداد چهار هزار و 400 مهاجر که در آب های ایتالیا و طی چندین عملیات نجات پیدا کردند به سواحل ایتالیا برسند.
بر اساس این گزارش، دولت ایتالیا به منظور رویارویی با مشکل هجوم مهاجران به مرزهای خود قانونی را به تصویب رساند که طی آن موسسات غیر دولتی برای انجام عملیات نجات ملزم به اثبات صلاحیت خود هستند.
بر اساس آمارهای منتشر شده تا تاریخ 13 جولای سال جاری میزان 86 هزار و 123 مهاجر پا به خاک ایتالیا گذاشته اند که 10 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. 
موسسات مردم نهاد به تصویب قوانین مذکور اعتراض کرده اند و آنرا مانعی بر سر راه کمک به مهاجران دانستند.
نماینده سازمان ملل در این خصوص اعلام کرد: در ایتالیا بیش از هر کشور دیگری نیاز به همبستگی برای مدیریت موضوع مهاجران وجود دارد. در لیبی نیز نیازمند ثبات بیشتر هستیم و آفریقا نیز سرمایه گذاری بیشتری را طلب می کند.
علاوه بر یک هزار و 428 مهاجر تازه وارد که از کشتی گارد ساحلی ایتالیا قدم به بندر سیسیلی ایتالیا گذاشتند، 935 تن دیگر از طریق بندر سالرنو و 860 نفر دیگر نیز از طریق بندر بریندیسی به این کشور رسیدند. در این میان یک هزار و 200 مهاجر نیز از طریق بندر کروتن ایتالیا قدم به خاک ایتالیا گذاشتند. 
 
برچسب ها: مهاجران ایتالیا
ارسال نظرات
آخرین اخبار