۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

افزایش تولید و فراوری گاز از فاز 12 پارس جنوبی

سرپرست فاز 12 مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: فاز 12 پارس جنوبی که تولید روزانه گاز آن 78 میلیون متر مکعب طراحی شده در روزهای زمستان سال گذشته با برنامه‌ریزی مناسب به تولید 83 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافت.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۴۷۱۲
افزایش تولید و فراوری گاز از فاز 12 پارس جنوبی
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمدمهدی هاشمی در بررسی روند اجرای پروژه‌های فاز 12 پارس جنوبی این فاز گازی را بزرگترین پروژه پارس جنوبی دانست و اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به 25 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از فاز 12 پارس جنوبی به شبکه سراسری تزریق شده است.
وی بیان کرد: از فاز 12  پارس جنوبی سال قبل 19 میلیارد و 865 میلیون متر مکعب گاز از مخزن مشترک دریافت شد و در همین مدت پنج میلیارد و 614 میلیون متر مکعب گاز از فازهای 6 و 7 و 8  پارس جنوبی دریافت شده است.
سرپرست فاز 12 پارس جنوبی افزود: همچنین سال گذشته در این پالایشگاه بیش از 26 میلیون و 33 هزار و 163 بشکه میعانات گازی تولید شده است.
به گفته وی، فاز 12 در سال گذشته حدود 100 هزار تن گوگرد نیز تولید و به مبادی مصرف ارسال کرده که ارزش مجموع محصولات تولیدی این پالایشگاه حدود پنج هزار و 500 میلیارد تومان است.
به گفته هاشمی این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه گاز شیرین مجتمع گاز پارس جنوبی است که ظرفیت تولید آن در طراحی روزانه 78 میلیون متر مکعب است و در روزهای زمستان سال گذشته با برنامه‌ریزی مناسب به تولید 83 میلیون متر مکعب در روز نیز دست یافته است.
گفتنی است، در آینده‌ای نزدیک این پالایشگاه خوراک پتروشیمی کنگان که در حال احداث است را نیز تأمین خواهد کرد.
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار