۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

واحدهای 6گانه فاز 12پارس جنوبی در مدار تولید قرار می‌گیرند

سرپرست تعمیرات اساسی پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه تعمیرات اساسی پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی مطابق برنامه در حال انجام است گفت: واحدهای شش گانه فاز 12 از ششم تیرماه با حداکثرتوان در مدار تولید قرار می‌گیرند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۴۵۳۱
واحدهای 6گانه فاز 12پارس جنوبی در مدار تولید قرار می‌گیرند
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حسن عبدلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فاز 12 پارس جنوبی، بزرگترین طرح توسعه میدان پارس جنوبی به شمار می‌رود اظهار داشت: فاز 12 پارس جنوبی در منطقه تنبک کنگان ایجاد شده و از آن روزانه 75 میلیون مترمکعب گاز ، 120 هزار بشکه میعانات گازی و 750 تن گوگرد در این فاز تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فاز 12 پارس جنوبی دارای 6 ردیف گازی است خاطر نشان کرد: تعمیرات اساسی این فاز 40 روز طول می‌کشد و در دو بازه زمانی 11 خرداد تا پنجم تیر وهمچنین 18 مرداد تا سوم شهریور انجام می‌شود
سرپرست تعمیرات اساسی پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: هم‌اکنون تعمیرات اساسی این پالایشگاه در حال انجام است و نخستین فاز از برنامه تعمیراتی فاز 12 تا پنجم تیرماه پایان می‌یابد و از فردای آن پالایشگاه با حداکثر توان به تولید خود ادامه می‌دهد.
وی در ادامه به گرما و شرجی شدید این روزها در عسلویه اشاره کرد و گفت: با توجه به این شرایط و در عین روزه‌دار بودن نیروهای تعمیراتی هیچ خللی در انجام برنامه تعمیرات اساسی پالایشگاه صورت نگرفته است.
عبدلی افزود: در تمام ردیف‌های گازی پالایشگاه بازرسی کامل صورت گرفته و عیوب مشخص شده است و در دروه برنامه‌ریزی شده برای کارهای تعمیراتی،رفع خواهد شد.
به گفته عبدلی برنامه تعمیرات در واحدهای مختلف متفاوت است و در این تعمیرات فعالیت‌های گسترده‌ و با جبهه کاری وسیع صورت می‌گیرد.
سرپرست تعمیرات اساسی پالایشگاه نهم در ادامه به انجام تعمیرات اساسی واحد بازیافت گوگرد اشاره کرده و اظهار داشت: در سال جاری،تعمیرات اساسی و اشکالات زمان اجرای واحدهای 2 و 4 بازیافت گوگردنیز انجام می‌شود.
به گفته وی؛ فاز 12 دارای 4 واحد بازیافت گوگرد است که سال گذشته نیز این عملیات برای واحدهای 1 و 3 گوگردسازی انجام شده است.
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار