۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

آغاز عملیات آبرسانی به مناطق محروم بلوچستان از سوی کشتیرانی

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود برخی ار روستاهای محروم در جنوب سیستان وبلوچستان را آبرسانی می کند.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۴۵۱۲
آغاز عملیات آبرسانی به مناطق محروم بلوچستان از سوی کشتیرانی

به گزارش خبرنگار مانا از چابهار معاون اداری ومنابع انسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به همراه برخی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست در سفری به شهرستان سرباز در جنوب سیستان وبلوچستان کلنگ احداث شبکه آبرسانی به روستای محروم کشاری این شهرستان را به زمین زدند.
معاون اداری ومنابع انسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به توجه ویژه این شرکت به مناطق محروم ساحلی وبندری اظهار داشت: در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در همایش ارگان های دریایی سال گذشته متعهد شد به برخی از روستاهای محروم جنوب سیستان وبلوچستان آبرسانی کند.
علیرضا تقوی با تشریح جزئیات این پروژه افزود: با اعتباری بالغ بر 300میلیون تومان،1500نفر از اهالی روستای کشاری شهرستان سرباز در مدت دوماه به شبکه آبرسانی وتصفیه آب مجهز می شوند.
وی با اشاره به پایلوت بودن این طرح اظهار امیدواری کرد: با این اقدام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سایر ارگان های دریایی نیز به مناطق محروم توجه ویژه کنند.
همچنین در این مراسم معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به هماهنگی وهمدلی میان 18 ارگان های دریایی کشور اظهار امیدواری کرد: در همایش آینده، سایر ارگان ها نیز اقدام به خدمات رسانی به مناطق محروم ساحلی کشور کنند.
پروین فرشچی با اشاره به توجه ویژه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به مسئولیت های اجتماعی خاطر نشان کرد: مقرر شده است تمامی ناوگان دریایی این شرکت مزین به نمادی از گونه های در حال انقراض دریایی شوند.
به گزارش خبرنگار مانا شهرستان سرباز با جمعیتی بالغ بر 170هزار نفر در جنوب سیستان وبلوچستان واقع است.
92درصد جمعیت این شهرستان روستایی وتنها هشت درصد در شهر زندگی می کنند.این شهرستان با 635روستا بعد از چابهار کمترین ضریب آبرسانی را در سیستان وبلوچستان داراست به طوری که تنها 33درصد از جمعیت این شهرستان مجهز به شبکه آبرسانی هستند و بقیه به صورت سقایی وبا سهمیه تنها 15لیتر در روز، توسط ناوگانی فرسوده آبرسانی می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار