۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

هدررفت گاز در مجتمع پارس جنوبی کاهش یافت

سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: هدررفت گاز در پالایشگاه چهارم مجتمع گازی پارس جنوبی در عسلویه با اجرای طرح خاموش سازی فلرها 23 درصد کاهش یافت.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۴۴۵۸
هدررفت گاز در مجتمع پارس جنوبی کاهش یافت
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، بهزاد سالاری در جمع خبرنگاران  با تاکید بر کاهش آلایندگی هوا از اجرای طرح جلوگیری از هدر رفت گاز خبرداد و اظهار داشت: عملکرد مناسب زیست محیطی، کاهش 23 درصدی هدررفت گاز در پالایشگاه چهارم مجتمع گازی پارس جنوبی در عسلویه در پی داشته است.
وی با بیان اینکه سالانه افزون بر 14 میلیون متر مکعب از هدر رفت گاز در پالایشگاه چهارم در عسلویه جلوگیری می‌شود تصریح کرد: کاهش مقدار مصرف گاز فلر به میزان دو هزار و 600 متر مکعب در ساعت که باعث صرفه‌جویی معادل 14 میلیون و 100 هزار متر مکعب گاز در سال شده است از جمله طرح های مهم کاهش هدررفت گاز در این پالایشگاه است.
سالاری حذف گاز فلرینگ واحد 104 پالایشگاه چهارم پارس جنوبی را با تغییر مسیر فرآیند از دیگر طرح های انجام شده برای کاهش هدررفت گاز عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح باعث صرفه‌جویی در مصرف بیش از 7 میلیون متر مکعب گاز در سال شده است.
سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی از کاهش میزان مصرف ویژه انرژی در فازهای 6 و 7 و 8 پارس جنوبی خبرداد و تاکید کرد: طرح کاهش هدررفت گاز در این پالایشگاه همچنان ادامه دارد.
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار