۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

پاکسازی تالاب سوستان لاهیجان از آزولا آغاز شد

عملیات پاکسازی تالاب سوستان لاهیجان با همکاری جمعیت مردم‌نهاد انجمن بوم بانان گیلان و تیم قایقرانی این شهرستان به مناسبت هفته محیط زیست آغاز شد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۴۳۹
پاکسازی تالاب سوستان لاهیجان از آزولا آغاز شدبه گزارش خبرنگار مانا از گیلان، عملیات پاکسازی تالاب سوستان لاهیجان با همکاری جمعیت مردم‌نهاد انجمن بوم بانان گیلان و تیم قایقرانی این شهرستان به مناسبت هفته محیط زیست آغاز شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان پیش از ظهر امروز در جریان عملیات مذکور با اشاره به اینکه آزولا موجب جلوگیری از نفوذ نور و کاهش اکسیژن برای آبزیان موجود در داخل تالاب سوستان شده بود، اظهار کرد: تالاب سوستان دارای حجم وسیعی از آزولا بوده و پاکسازی کامل این تالاب نیازمند تجهیزات و امکانات بیشتر است.
علی امیری‌میکال جمع‌آوری آزولا را برای تولید کمپوست و استفاده دوباره پس از فرآوری برای کشاورزی مناسب دانست و تصریح کرد: گیاه آزولا یکی از آفات‌های تالاب‌های کشور است و برای پاکسازی کامل تالاب باید برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد.
وی تالاب سوستان را یکی از مناطق گردشگری لاهیجان عنوان کرد و گفت: تالاب سوستان دارای چشم انداز زیبا و یکی از زیستگاه‌های آبزی لاهیجان است و این تالاب به دلیل اقلیم مناسب، آب شیرین، پوشش گیاهی و مواد غذایی می‌تواند زیستگاه پرندگان و آبزیان مختلفی باشد.
برچسب ها: تالاب
ارسال نظرات
آخرین اخبار