۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

تمایل قطر برای حفظ برتری در حوزۀ LNG

شرکت نفت و گاز قطر با شرکت مهندسی ژاپن توافق نامه ای امضا کرد که به موجب آن با افزایش ظرفیت LNG جایگاه خود را در دنیا بعنوان نخستین صادر کنندۀ LNG حفظ کند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۲۸۶
تمایل قطر برای حفظ برتری در حوزۀ LNG
به گزارش گروه بین الملل مانا، قطر که با ظرفیت 77 Mtpa برترین تولیدکنندۀ LNG در جهان به شمار می آید با امضای توافق نامه ای با شرکت مهندسی Chiyoda چین به دنبال افزایش ظرفیت خود و رقابت مستقیم با استرالیا و آمریکا در صادرات این محصول است. 
بر اساس این گزارش، شرکت دولتی نفت و گاز  قطر از شرکت مهندسی چینی خواست تا با هدف افزایش ظرفیت LNG مطالعه دقیقی مبنی بر تشخیص اصلاحات لازمه برای مقابله با هرگونه موانع پیش روی LNG این کشور انجام دهد و تا پایان سال جاری میلادی نتیجه مشخص شود.
این گزارش ادامه داد: شرکت نفت و گاز قطر قصد دارد گاز اضافی از پروژۀ میدان گازی شمالی به ظرفیت تقریبیِ دو میلیون مترمکعب (به ازای هر روز) را با هدف صادرات پردازش کند.
بر همین اساس، مدیر شرکت دولتی نفت و گاز قطر گفت: این توافق نامه موجب می شود تا شرکت دولتی نفت قطر میزان تولیدات LNG خود را با سرمایه گذاریِ حداقلی، رقابت با قطب های موجود و همکاری با شرکت های عالی رتبه زیرساختی در شهر صنعتی Raf Laffan افزایش دهد.
وی در پایان افزود: شرکت نفت و گاز قطر تصمیم دارد جایگاه ویژه خود را در صنعت گازی با برنامه های توسعه ای در داخل و خارج از این کشور حفظ کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار