۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی دریا در آستارا

فرماندار آستارا از آماده سازی دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی دریا از هفته جاری در این شهرستان خبر داد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۱۷۸
بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی دریا در آستارا
به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، یونس رنجکش بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های ساحلی این شهرستان با اشاره به دستورالعمل‌های وزارت کشور در خصوص بازگشایی طرح‌های سالم سازی از خرداد ماه، خواستار آمادگی کامل این طرح ها برای پذیرش مسافران از هفته جاری شد.
وی با بیان اینکه با توجه به گرم شدن هوا و آغاز فصل گردشگری داخلی دریا و سواحل دریای گیلان به‌ویژه شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از جاذبه‌های مهم برای گردشگران محسوب می‌شود، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی باید آمادگی های لازم را در راستای ارائه خدمات‌دهی مناسب به گردشگران داشته باشند.
فرماندار آستارا، اجرای برنامه متنوع فرهنگی و هنری و ورزشی در کنار توجه به امنیت جانی، اخلاقی و اجتماعی و ارائه خدمات رفاهی را از اولویت‌هایی برشمرد که باید توسط کمیته‌های 9 گانه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های ساحلی آستارا مورد توجه قرار گیرد و به آن پراداخته شود.
وی تولید فضای نشاط اجتماعی در سواحل و استفاده از ظرفیت حضور گردشگران ساحلی برای انتقال اهداف و برنامه‌های مختلف آموزشی براساس وظایف سازمان و دستگاه های اجرایی را فرصتی برای ایجاد تحولات اجتماعی دانست.
رنجکش گفت: استقرار کامل ناجیان غریق در طرح های سالم سازی و نقاط خطر آفرین در کنار پر کردن اوقات فراغت گردشگران و آموزش‌های لازم با نصب بنرهای تبلیغاتی هشدار دهنده و همچنین اجرای آموزش‌های میدانی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه آستارا هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری است، اضافه کرد: آستارا سهم مهمی در اقتصاد منطقه دارد و همه باید تلاش کنیم در تعطیلات تابستان امسال از فرصت این حضور با اجرای طرح‌های مناسب و تولید برنامه‌های با نشاط موجب ماندگاری بیشتر گردشگران در آستارا و افزایش درآمدهای اقتصادی این شهرستان شویم.
فرماندار آستارا  با قدردانی از اقدامات انجام گرفته طی سال گذشته و برنامه‌ریزی‌هایی که توسط نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه گردشگری ساحلی انجام شده بود، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در ارائه خدمات به گردشگران و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سواحل شهرستان بندر آستارا حضوری پر رنگ داشته باشد.
برچسب ها: سالم سازی آستارا
ارسال نظرات
آخرین اخبار