مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: با توجه به تغییر استانداردهای حمل ریلی، فرسودگی ریل ها و گذشت بیش از سه دهه از عمر خط دو ریلی بندر شهید رجایی، نوسازی این خطوط ضرورت داشت.
به گزارش ماتا اله مراد عفیفی پور درآئین بهره برداری از پروژه نوسازی خط دو ریلی بندر شهید رجایی از نوسازی خط دو ریلی بندر شهید رجایی پس از ۳۰ سال و بهره برداری از این خط به منظور تسهیل جابجایی کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران خبر داد.
وی افزود: سالانه در بندر شهید رجایی بیش از ۸۰ میلیون تن کالا جابجا می شود که حمل بخشی از این کالاها از طریق خطوط ریلی انجام می شود. بر همین اساس و با توجه به تغییر استانداردهای حمل ریلی، فرسودگی ریل ها و گذشت بیش از سه دهه از عمر آنها، نوسازی خطوط ضرورت داشت.
عفیفی پور در این باره ادامه داد: پروژه خط ریلی شماره دو به طول دوهزار و ۶۳۴ متر و شامل دو سوزن است که با استفاده از آنها امکان تخلیه و بارگیری کالا از واگن به انبار و از کشتی به واگن وجود دارد.
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال طی مدت ۱۶ ماه به انجام رسید که بخش زیادی از آن به خرید و اجرای خط ریل اختصاص دارد.
وی طول مجموع شبکه ریلی داخلی بندر شهید رجایی را ۵۴ کیلومتر با احتساب ریل جرثقیل ها اعلام کرد و گفت: با گذشت ۳۰ سال از عمر این خطوط وهمچنین به دلیل تغییر استانداردهای جابجایی کالا، خطوط ریلی داخل بندر طی دو سال آینده و طبق برنامه زمانبندی نوسازی می شود که پیامدهای مثبتی در زمینه ارتقاء ایمنی و بهره وری حمل و نقل را به دنبال دارد.