۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

آغاز ساخت یازدهمین سد لاستیکی گیلان در آستارا

استاندار گیلان گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا یکی از مهم ترین عوامل در توسعه اقتصادی این شهرستان بوده و به رئیس سازمان بنادر و دریانوردی و مدیر کل آن در گیلان نسبت به کم توجهی به بندر آستارا تذکر داده ام.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۰۸۷
آغاز ساخت یازدهمین سد لاستیکی گیلان در آستارا
به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، محمدعلی نجفی عصر امروز در مراسم تجلیل از کارآفرینان بندر آستارا با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در بندر آستارا اتفاق‌های بسیار خوبی در حوزه اقتصادی و گردشگری رخ داده که نشانه توسعه روزافزون این شهرستان مرزی بوده و دولت وظیفه دارد از سرمایه‌گذارانی که اشتغال ایجاد می‌کنند حمایت کند.
وی با بیان اینکه بندر مرزی آستارا پیشانی گیلان است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا یکی از مهم ترین عوامل در توسعه اقتصادی این شهرستان بوده و به رئیس سازمان بنادر و دریانوردی و مدیر کل آن در گیلان نسبت به کم توجهی به بندر آستارا تذکر داده ام.
استاندار گیلان ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا پس از 18 سال احیا شد اما نسبت به روند عملیاتی شدن آن کم توجهی شده که امیدواریم این منطقه با نقش مهمی که در حوزه تجاری و توسعه اقتصادی دارد هر چه سریع تر به نتیجه برسد.
وی با اشاره به اینکه باید به دنبال ایجاد اشتغال در جامعه باشیم، خاطرنشان کرد: با همت بخش خصوصی و فعالیت دولت و تولید کنندگان توانستیم نرخ بیکاری در گیلان را از 15.6 درصد به 11.3 درصد در دولت یازدهم برسانیم اما این امر به معنای حل مشکل بیکاری نیست و باید بیشتر در این زمینه کار شود و سرمایه گذاری صورت گیرد.
نجفی با بیان اینکه تلاش دولت خدمت به مردم است، یادآور شد: ساخت یازدهمین سد لاستیکی گیلان تیرماه امسال در آستارا آغاز می شود و تاکنون 10 سد لاستیکی در این استان اجرایی شده که با توجه به منابع محدود آبی، احداث آنها نقش مهمی در تامین آب کشاورزی دارد.
وی به  نارضایتی باغداران کیوی اشاره کرد و گفت: در سال 94 میزان رضایتمندی باغداران کم بود اما در سال 95 با تحولاتی که انجام شد شاهد رضایت باغداران هستیم و با اقدام‌های نوسازی مزارع، آبیاری قطره‌ای، کاشت، داشت و برداشت و... انگیزه کشاورزان در بالا بردن راندمان کاری افزایش یافته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار