۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

راه اندازی بندر ماهشهر همچنان در پیچ و خم لایروبی

نماینده مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی بر راه اندازی سریع بندر تجاری ماهشهر با هدف ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی در منطقه تاکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۸۰۸
راه اندازی بندر ماهشهر همچنان در پیچ و خم لایروبی
به گزارش خبرنگار مانا، علی گلمرادی در بازدید از روند اجرایی بندر تجاری ماهشهر، مهمترین عامل تاخیر در بهره برداری از این بندر را عدم لایروبی مسیر تردد شناورهای دریایی عنوان کرد و افزود: عملیات لایروبی با تزریق اعتبارات جدید از سرگرفته می شود.
وی گفت: بارها وعده بهره برداری از بندر تجاری ماهشهر به مردم منطقه داده شده است ولی این وعده ها عملی نشده است و این قابل قبول و توجیه نیست.
نماینده مردم ماهشهر و هندیجان با بیان اینکه راه اندازی بندر تجاری ماهشهر می تواند گره کور اقتصادی منطقه را باز کند، افزود: ورود و صدور کالا از بندر تجاری ماهشهر می تواند به شکل گیری بازارچه مرزی و ملوانی در منطقه کمک کند.
گلمرادی سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این بندر که طبق برنامه امسال به بهره برداری خواهد رسید، دعوت کرد و افزود: آماده همکاری با سرمایه گذاران داخلی برای تکمیل زیرساخت های لازم در بندر تجاری ماهشهر هستیم.
این نماینده مجلس به ظرفیت های اقتصادی منطقه بخصوص مناطق ساحلی و بخش گردشگری دریایی اشاره کرد و افزود: ماهشهر می تواند به قطب اول گردشگری آبی در خوزستان تبدیل شود.
گلمرادی گفت: توریسم دریایی که می تواند اشتغال منطقه را متحول کند سالها مغفول مانده است و کار چندانی برای فراهم کردن زیرساخت های گردشگری دریایی انجام نشده است واین مایه تاسف است.
بزرگترین قطب صنعت پتروشیمی کشور و در کنار آن بندر امام (ره) دومین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران در این منطقه فعال هستند.
برچسب ها: بندر ماهشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار