۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

نحوه مجازات متخلفان تالاب ها مشخص شد

با رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه مجازات متخلفان از قانون حفاظت،احیا و مدیریت تالاب های کشور مشخص شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۳۵۷۰
نحوه مجازات متخلفان تالاب ها مشخص شد
به گزارش مانا نمایندگان درنشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه حفاظت،احیا و مدیریت تالاب های کشور با ماده 4 این لایحه با 125 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.
براساس ماده 4 این لایحه حفاظت،احیا و مدیریت تالاب های کشور؛ اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف از احکام این قانون و مقررات مصوب پس از اقامه دعوی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست حسب تشخیص مرجع قضایی به پرداخت جریمه به میزان سه  تا پنج  برابر خسارات وارده و در صورت تکرار علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان 6 تا هشت برابر خسارات وارده محکوم می شوند.
جبران خسارات وارده به تالاب های کشور از جریمه های متخلفین تامین می شود
شایان ذکر است با توجه به نیاز تبصره یک لایحه حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور به دو سوم رأی نمایندگان با 135 رأی موافق، 21 رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در صحن علنی با آن موافقت کردند.
براساس تبصره یک لایحه حفاظت،احیا و مدیریت تالاب های کشور، درآمدهای ناشی از اجرای وصول جریمه ها و خسارات موضوع این قانون طی ردیف درآمدی جداگانه که در قانون بودجه هر سال مشخص می شود، به حساب خزانه داری کل کشور واریز و معادل صددرصد (100%) آن با پیش بینی در قوانین بودجه سنواتی به منظور جبران خسارت وارده و حفاظت، احیا و مدیریت تالاب ها در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار می گیرد.
همچنین در تبصره 2 این لایحه آمده است: سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای این قانون از پرداخت هزینه دادرسی معاف است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار