۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی:

میزان مشعل سوزی در پارس جنوبی 82 درصد کاهش یافت

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: میزان مشعل سوزی در مجتمع گاز پارس جنوبی که در سال 87، دو هزار و 538 میلیون متر مکعب بود، در سال گذشته به 400 میلیون متر مکعب کاهش یافت.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۳۵۵۵
میزان مشعل سوزی در پارس جنوبی 82 درصد کاهش یافت
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مسعود حسنی, مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به کاهش مشعل سوزی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی اظهار داشت: میزان مشعل سوزی در مجتمع گاز پارس جنوبی  از دو هزار و 538 میلیون متر مکعب  در 87 این میزان در سال گذشته به 400 میلیون متر مکعب در سال کاهش یافت. 
وی با بیان اینکه با این کار از سوختن دو هزار و 138 میلیون متر مکعب گاز جلوگیری شد، گفت: با جلوگیری از مشعل‌سوزی بیش از428 میلیون دلار صرفه جویی ایجاد شده است.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: میزان مشعل‌سوزی‌ در پالایشگاه‌های اول تا پنجم پارس جنوبی در سال‌های اخیر روند نزولی بسیار مطلوبی را پیموده است به‌طوری که میزان مشعل‌سوزی این فازها در بین سال‌های 87 تا 95، بیش از82 درصد کاهش یافته است.
حسنی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این مجتمع گازی در زمینه محیط زیست می‌توان به رشد فضای سبز ایجاد شده این مجتمع از 5.64 درصد به 11.4 درصد و حذف چاله‌های آتش در پالایشگاه‌های سوم، چهارم و پنجم اشاره کرد.
وی افزود: میزانCOD پساب در پالایشگاه‌های اول تا پنجم نیز به میزان مناسبی کاهش یافته است به طوری کهCOD پساب در پالایشگاه‌ اول که در سال 90 برابر هزارو 253 میلی‌گرم بر لیتر بود، در سال گذشته به 74 میلی گرم بر لیتر رسیده است.
حسنی بیان کرد: همچنین این عدد در بازه ذکر شده در پالایشگاه دوم از دو هزار و 956 میلی گرم بر لیتر به 867 میلی‌گرم بر لیتر و در پالایشگاه سوم نیز از 535 میلی گرم بر لیتر به 124 میلی‌گرم بر لیتر کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با تاکید بر روند نزولی میزان COD پساب پالایشگاه‌های مختلف پارس جنوبی از سال 90 تا سال 95، گفت: میزان COD پساب پالایشگاه چهارم در بازه زمانی ذکر شده کاهش چشم‌گیری داشته و از 132 میلی گرم بر لیتر به 34 میلی گرم بر لیتر تقلیل یافته است.
حسنی افزود: همچنین پالایشگاه پنجم نیز در همین بازه زمانی میزان COD پساب از سه هزار و 11 میلی گرم بر لیتر به 606 میلی گرم بر لیتر رسیده است.
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار