به گزارش گروه بین الملل مانا رویترز با اشاره به اینکه شرکت حمل و نقل دریایی یانگ مینگ تایوان- نهمین خط کشتیرانی بزرگ دنیا- بازیگر نسبتا کوچکی در صنعت حمل و نقل ایران به شمار می آید و تنها یک بار در هفته در بنادر ایران پهلو میگیرد، نوشت: شرکت کشتیرانی یانگ مینگ که در حال حاضر با چالش هایی دست و پنجه نرم می کند، تصمیم به توقف همکاری خدمات کانتینری خود به ایران گرفته است.
این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه به دنبال لغو تحریم ها، خطوط بزرگ کشتیرانی کانتینری دنیا -کشتیرانی مرسک دانمارک، MSC سوئیس و CMA CGM فرانسه- همکاری خود را با ایران از سر گرفته اند، افزود: شرکت کشتیرانی تایوان نخستین شرکت کشتیرانی خارجی که مسیر همکاری با ایران را می بندد.
مدیر اجرایی کشتیرانی یانگ مینگ مدعی شد: دلیل اصلی توقف خدمات مستقیم به ایران بیشتر به مسائل و تنشهای ژئوپلتیکی مربوط است، اما شواهد نشان می دهد کاهش هزینه ها و تلاش برای جبران خسارت 62 میلیون دلاری در سه ماهه پایانی 2016، نقش اصلی در این تصمیم را بازی می کند.