۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

56 نفر از عوامل غیرقانونی مهاجرت در مدیترانه روانۀ زندان شدند

دادگاه مصر 56 نفر از عوامل مقصر در واژگونی قایق حامل مهاجران در مدیترانه را به 14 سال حبس محکوم کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۱۳۹
56 نفر از عوامل غیرقانونی مهاجرت در مدیترانه روانۀ زندان شدند
به گزارش گروه بین الملل مانا، رویترز نوشت: به دنبال یکی از مرگبارترین سوانح تاریخ مهاجرت در مسیر مدیترانه به اروپا که واژگونی قایق در آن بیش از 200 کشته برجای گذاشت، دادگاه مصر 56 نفر از عوامل را به 14 سال حبس محکوم کرد.
بر اساس این گزارش، حادثۀ واژگونیِ قایق حامل پناهجویان در روز 21 ماه سپتامبر سال گذشتۀ میلادی در حالی رخ داد که تیم امداد و صیادان توانستند 169 نفر را نجات دهند اما دست کم 202 نفر در آبهای مدیترانه غرق شدند.
این گزارش ادامه داد: 57 نفر به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی، نبود تجهیزات کافی لازم، به خطر انداختن جان پناهجویان، دریافت مبلغ غیرقانونی از آنان، سعی درگمراه کردن مقامات امنیتی و استفاده از شناور بدون مجوز محکوم و تنها یک زن تبرئه شد.
در این حادثه که در منطقۀ شمال شرقی Beheira مصر و در اقیانوس مدیترانه اتفاق افتاد بیش از 202 پناهجوی مصری، سودانی، آفریقایی و سومالیایی که قصد مهاجرت به ایتالیا داشتند جان خود را از دست دادند.
گزارشات اخیر حاکی از ورود غیرقانونی پنج هزار پناهجو در سال گذشتۀ میلادی و در آبهای مدیترانه است. پیش از این اتفاق نیز در ماه آوریل سال 2016 میلادی 500 پناهجوی آفریقایی به همراه فرزندان خود با واژگونی قایق ماهیگیری در نزدیکیِ سواحل مصر جان خود را از دست دادند. 
شایان ذکر است سال گذشته و پس از توافق ترکیه و اتحادیۀ اروپا مبنی بر منع ورود پناهجویان به کشورهای اروپایی از راه ترکیه، آنان مسیرهای پرخطری را از آفریقای شمالی به سمت ایتالیا برای مهاجرت انتخاب کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار