۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶

بازدیدمدیرعامل سازمان بنادر از روندتردد مسافری در بندرحقانی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از روند تردد های مسافری در بزرگترین بندر مسافری کشور بازدید کرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۳۱۲۵
بازدیدمدیرعامل سازمان بنادر از روندتردد مسافری در بندرحقانی
به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس مهندس محمد سعیدنژاد دقایقی قبل به اتفاق معاون برنامه ریزی و توسعه این سازمان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان بنادر ودریانوردی کشور و استان ضمن بازدید از روند ترددهای مسافری در بندر شهید حقانی بندرعباس از نزدیک بخش های مختلف بزرگترین بندر مسافری کشور را بازدید کرد.
همچنین در جریان این بازدید سه فروند شناور مسافری جدید به ناوگان حمل و نقل دریایی کشور اضافه می شود و علاوه برآن یک فروند شناور گردشگری نیز به مجموعه گردشگری دریایی الحاق خواهد شد.
بازدید از فعالیت مهمانداران شناورها که یک حوزه جدید فعالیتی در سازمان بنادر و دریانوردی است، از دیگر برنامه های سعیدنژاد در سفر به بندرعباس است.
اعمال تخفیف 50 درصدی برای رونق ترانشیب کالا در بنادر کوچک
مدیر عامل سازمان بنادر دریانوردی که طی بازدیدهای دوره خودبه بندر جاسک نیز سفر کرده بود، از اعمال تخفیف پنجاه درصدی هزینه های ترانشیب کالابین بندر شهیدرجایی وبنادر کوچک کشور خبر داد.
به گزارش مانا از هرمزگان، محمد سعید نژاد که به بنادر شرق هرمزگان سفر کرده است در روز نخست بازدیدهای میدانی خود از بندر جاسک پایتخت طلایی سواحل مکران بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدید لایروبی حوضچه بندر جاسک و استقرار شناور ناجی را از جمله اقدامات مطلوب سازمان بنادر در راستای رونق تجارت دریایی این شهرستان ساحلی دانست.
مدیر عامل سازمان بنادر ودریانوردی با اشاره به شعار سال ٩٦ بعنوان اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال گفت :پیرو منویات مقام معظم رهبری ، این سازمان در بعد اشتغال برای رونق معیشت ساحل نشینان توسعه دریا محوررا در دستور کار قرارداده تا بتواند همچون گذشته فعالیتهای توسعه سواحل مکران را با شتاب بیشتری تداوم بخشد.
سعید نژاد توسعه گردشگری دریایی را بعنوان یکی دیگر از برنامه های مهم سازمانی برای ایجاد اشتغال پایدار برشمرد و اظهارداشت : در منطقه شرق هرمزگان جاذبه های گردشگری زیبایی همچون تالاب آذینی و... وجود دارد که امکانات ایمنی لازم بهمراه آموزش خدمه شناورها واستقرار غواص و همیاران ناجی فراهم شده تا هموطنان ازتجربه سیر دریایی ایمن در سواحل مکران بهرمند شوند.
معاون وزیرراه وشهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود از اعمال تخفیف 50درصدی هزینه های بندری وحقوق و عوارض گمرکی برای رونق ترانشیب کالابین بنادر بزرگ همچون بندر شهیدرجایی وبنادرکوچک کشور سخن گفت .
گفتنی است سعید نژاددر بخش پایانی بازدید خود از شهرستان جاسک از برج سیاه و سفید بعنوان نماد تاریخی ایمنی دریانوردی در سواحل مکران دیدن کرد .
شایان ذکر است بازدید از تالاب بین المللی خور آذینی ، بندر چند منظوره سیریک ، بندر تیاب وهمچنین بررسی میدانی نحوه خدمات رسانی به میهمانان نوروزی در بنادر سه گانه شهید حقانی ، شهید ذاکری قشم و هرمز از جمله برنامه های پیش بینی شده روز دوم سفر مدیر عامل سازمان بنادر ودریا نوردی به استان هرمزگان است . 
 
برچسب ها: بندر شهید حقانی
ارسال نظرات
آخرین اخبار