۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

درخواست الحاق بندر ماهشهر به فهرست مناطق مرزی

33 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای به معاون رئیس جمهوری در امور مناطق محروم خواستار الحاق بندر ماهشهر به فهرست مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته شدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۸۳۹
درخواست الحاق بندر ماهشهر به فهرست مناطق مرزی
به گزارش خبرنگار مانا، در این نامه که توسط علی گلمرادی نماینده ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی تهیه شده خطاب به سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری آمده است: با توجه به اعلام فهرست مناطق کمتر توسعه یافته مرزی و مناطق محروم موضوع مصوبه مجلس شورای اسلامی بحث افزایش 60 درصد حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان مناطق مرزی و محروم در فهرست ارائه شده ، بندر ماهشهر از استان خوزستان حذف شده است.
دراین نامه آمده است: با توجه به اینکه بندر ماهشهر از مناطق  مرزی و در جوار خلیج فارس بوده و از طرفی علی رغم وجود صنایع پتروشیمی از حداقل امکانات رفاهی و خدماتی محروم است، مقرر فرمائید نسبت به لحاظ کردن ماهشهر در لیست مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته اقدام عاجل به عمل آورید.
با وجود آنکه بندر ماهشهر یکی از قطب های اصلی صنعت پتروشیمی در ایران و خاورمیانه است ولی هنوز بسیاری زیرساخت های خدماتی و درمانی این بندر فراهم نشده است.
برچسب ها: بندر ماهشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار