۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

جنوبی ها نفس کشیدند/آسمان آبی در مناطق ساحلی خوزستان

پس از دو روز از هجوم ریزگردها به مناطق ساحلی خوزستان، آسمان آبی دیده شد و فعالیت های عمومی در این مناطق از سرگرفته شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۴۶۵
جنوبی ها نفس کشیدند/آسمان آبی در مناطق ساحلی خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا، ساکنان بنادر جنوبی خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر، اروندکنار، ماهشهر و هندیجان پس از هجوم بی امان و بی رحمانه ریزگردها طی دو روز گذشته، نفس کشیدند و از منازل خارج شدند.
هم اکنون مناطق جنوبی و ساحلی خوزستان از وضعیت بحرانی زیست محیطی ناشی از ریزگردها خارج شده و ماموران شهرداری به کمک  مردم در حال شستشوی منازل و خیابان ها هستند تا زندگی عادی خود را از سرگرفتند.
هجوم توده غلیظ گرد و خاک از بیابان های جنوبی عراق در دوروز اخیرزندگی عادی ساکنان جنوبی خوزستان را فلج کرد و متعاقب آن پای بسیاری از مردم بخصوص بیماران تنفسی به بیمارستان ها باز شد.
با وجود استفاده گسترده از ماسک و توزیع رایگان آن میان مردم ، ولی برخی از شهروندان با قرار گرفتن در فضای باز دچار مشکل شدند.
اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد با عبور توده گرد وخاک ، وضعیت در مناطق ساحلی خوزستان به حالت عادی بازگشته است ولی آبهای شمال غرب خلیج فارس همچنان متلاطم است. 
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیزاعلام فعالیت اداری و آموزشی مناطق ساحل خوزستان از امروز دوشنبه از سرگرفته می شود.  
بسیاری از مناطق ساحلی خوزستان از جمله آبادان، خرمشهرو ماهشهر در 10 روز اخیر بدنبال قطعی برق و آب و تلفن با مشکلات بسیاری مواجه شدند به گونه ای که تاکنون چنین شرایط فاجعه آمیزی را تجربه نکرده بودند.  
امسال مناطق ساحلی خوزستان به لحاظ خشکسالی و کاهش نزولات جوی در شرایط بسیار سخت و دشواری قرار دارند به طوری که بسیاری از اراضی کشاورزی در نزدیکی سواحل به شدت آسیب دیده اند.
برچسب ها: سواحل خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار