به گزارش گروه بین الملل مانا، رویترز با اعلام رسمی ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی به نقل از دادگاهی در این کشور نوشت: علیرغم اینکه درخواست مصونیت ورشکستگی از سوی کشتیرانی هانجین در ماه آگوست سال گذشته به دادگاه، فرصتی برای ارائه طرح بازسازی و بهبود شرایط بود، اما در نهایت ارزش تسویه بدهی این کشتیرانی بیش از ارزش واقعی آن از سوی دادگاه اعلام شد.
این دادگاه همچنین اعلام کرد: تلاش خواهد کرد، بدهی به روشی عادلانه و متوازن به طلبکاران پرداخت شود.
این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه ورشکستگی هانجین بزرگترین ضربه را به بخش کشتیرانی کانتینری طی 50 سال گذشته وارد کرد، نوشت: زمانی که طلبکاران دست از حمایت خود از هانجین برداشتند، کشتیرانی که پیش از این جایگاه هفتمین خط کشتیرانی کانتینری دنیا را به خود اختصاص داده بود، با بدهی پنج میلیارد دلاری، دست به گریبان شد.
علاوه بر این کشتیرانی هانجین با سهم 2.9 درصدی بازار کشتیرانی کانتینری دنیا، از سوی تمامی بنادر دنیا تحریم شد، به طوری که 96 فروند کشتی کانتینری متعلق به هانجین به ارزش 14 میلیارد دلار کارگو، در دریا سرگردان باقی ماندند.
لازم به ذکر است، طلبکاران از یکم ماه می سال جاری میلادی می توانند طلب خود را مدعی شوند.
نخستین جلسه طلبکاران نیز در یکم ژانویه سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.