۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
بزودی:

پذیرش تمامی کشتیها دربندر آستارا ممکن می شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: با برنامه‌ریزی کوتاه مدت، آبخور کانال ورودی بندرآستارا به میزان مورد نیاز و متناسب با سایز تمامی کشتی های موجود در دریایی خزر ارتقاء می یابد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۲۲۳۲
پذیرش تمامی کشتیها دربندر آستارا ممکن می شود
حسین چراغی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به وضعیت فعلی عمق آب بندر آستارا گفت: بندر آستارا به عنوان بندر استراتژیک و مهم در غرب استان گیلان از اهمیت بالایی برای تبادلات کالا از طریق بنادر استان برخوردار است، بنابراین نگهداری بندر در شرایط مطلوب و مورد نیاز متناسب با اندازه کشتی های موجود در خزر از اولویت های اداره کل بنادر گیلان محسوب می شود. وضعیت بندر آستارا در حال حاضر برای ورود کشتی های متقاضی پهلودهی به بندر آستارا مناسب است و موانعی در این باره وجود ندارد.
وی با بیان مدت زمان ماندگاری لایروبی انجام شده افزود: بر اساس برنامه های تدوین شده برای لایروبی بنادر استان گیلان و بر طبق شرایط آبخور و رژیم رسوب در هر کدام از بنادر استان تجهیزات لایروبی تخصیص داده و بطور دوره ای و جدول زمانی معین لایروبی انجام می شود و هر جا که شرایط ویژه ای بوجود بیاید و نیاز به لایروبی باشد، تجهیزات لایروبی در آن منطقه مستقر خواهند شد و تا زمان رسیدن به شرایط مطلوب عملیات لایروبی ادامه خواهد یافت. ماندگاری لایروبی در هر منطقه به فاکتورهای متعددی وابسته است که این عوامل در فصول و شرایط مختلف سال متفاوت است.
وی با اشاره به انواع لایروبی ها در بنادر تصریح کرد: در تمام دنیا لایروبی به دو روش انجام می شود نخست لایروبی احداثی که در مرحله ساخت و توسعه بندر انجام می شود و نوع دیگرلایروبی که از نظر حرفه ای به آن "لایروبی نگهداری" اطلاق می شود در دوره بهره برداری بر طبق شرایط و طبق جداول زمانبندی انجام می شود.بنابراین بنادر برای ادامه فعالیت های دریایی و أیمن سازی کانال های ورودی و خروجی و همچنین حوضچه های بندر،لایروبی نگهداری را بطور مستمر در دستور کار خود دارند.
وی با اشاره به حضور شناور لایروب در آستارا خاطر نشان کرد: استقرار لایروب بطور ثابت در یک بندر تابع شرایط محیطی و متغیرهای گوناگونی است که این استقرار به موقع و بصورت پیشگیرانه انجام خواهد شد.
وی با تاکید بر شرایط قرارداد بهره بردار بندر آستارا و همچنین توسعه حمل و نقل کالا در این بندر،اظهار داشت: در نظر است تا با یک برنامه‌ریزی کوتاه مدت، آبخور کانال ورودی این بندر به میزان مورد نیاز و متناسب با سایز کلیه کشتی های موجود در دریایی خزر ارتقاء یابد.
وی ادامه داد: در حال حاضر در این بندر فعالیت تخلیه و بارگیری فعال است و همچنین در طراحی این بندر، سه پست اسکله کالای عمومی و یک پست اسکله سوختی در نظر گرفته شده است که می بایست در برنامه زمان بندی شده در طرح توسعه این بندر از سوی بخش خصوصی اجرا شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار