۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

ردیف چهارم پالایشگاه پارس جنوبی بهمن ماه وارد مدار می‌شود

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی گفت: با تلاش متخصصان صنعت نفت کشورمان چهارمین ردیف پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی تا پایان بهمن ماه وارد مدار می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۱۸۵۰
ردیف چهارم پالایشگاه پارس جنوبی بهمن ماه وارد مدار می‌شودبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حمید رضا مسعوی در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به وارد مدار تولید شدن واحدهای پروپان و بوتان در فاز 19 پارس جنوبی اظهار داشت: ردیف نخست واحدهای پروپان و بوتان این فاز پارس جنوبی وارد مدار تولید شده و هم اکنون از هرکدام از این واحدها، 14 تن پروپان و 14تن بوتان بر ساعت تولید می شود.
به گفته مسعودی، بهره برداری زودهنگام از این واحدها موجب شده تا فاز 19 در چرخه تولید یکی از مهمترین هیدروکربورهای گازی قرار گرفته و گام مهمی در تکمیل زنجیره ارزش در این فاز برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه فاز 19 با توان تولید گاز شیرین به ظرفیت اسمی خود نزدیک می شود ، گفت: تا پایان بهمن ماه، ردیف چهارم پالایشگاه این فاز راه اندازی شده و به این ترتیب تمامی چهار ردیف شیرین سازی پالایشگاه این فاز توان تولید گاز در سطح تعریف شده را خواهند داشت.
مجری فاز 19 پارس جنوبی با اشاره به اینکه سکوی 19A بطور کامل در حال بهره برداری است، گفت: هم اکنون روزانه حدود 16 میلیون متر مکعب گاز از این سکو و همچنین 14 میلیون متر مکعب گاز ترش فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی در این فاز شیرین سازی و در مجموع روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری ارسال می شود.
مسعودی به زمان بارگیری و نصب اخرین عرشه فاز 19 اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم تا پایان بهمن ماه ، مراحل بارگیری و حمل سکوی 19B به سمت موقعیت مخزن این فاز آغاز شود.
 
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار