۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

رفع موانع صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی پارس

مدیر امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از رفع موانع صادراتی در این منطقه خبر داد و گفت: تلاش ویژه‌ای برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داریم.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۱۷۹۰
رفع موانع صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی پارس
به گزارش مانا، سید محمد مهدی مهدوی گفت: تلاش‌های ویژه‌ای برای توسعه صادرات در گمرک منطقه ویژه پارس انجام شد وشاهد کسب رتبه برتردر زمینه صادرات هستیم.
وی افزود: در زمینه موضوع صادرات یک سری موانع در امر صادرات وجود داشت که با تعامل سازمان منطقه ویژه پارس با نهادها و سازمان های ذی‌ربط نظیر ستاد قاچاق کالا و ارز، گمرک جمهوری اسلامی و سازمان استاندارد و سایر سازمان‌های مرتبط بخش اعظم موانع صادراتی که بیشتر جنبه قانونی و دستورالعملی داشتند، حل شده است و تولیدکنندگان به آسانی می‌توانند صادرات را انجام دهند.
مدیر امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از حمل یک‌سری محموله صادراتی در این منطقه خبر داد و اضافه کرد: رشد صادرات باعث شده امسال تاکنون میزان صادرات غیرنفتی از صادرات نفتی پیشی بگیرد.
وی در ادامه از تلاش برای استفاده بهینه و مناسب از تمامی ظرفیت‌های منطقه خبر داد و بیان کرد: بسیاری از کالاهایی که در مناطق اطراف تولید می‌شود زیرساخت لازم برای صادرات کالای خود را ندارند و تلاش می شود تا فضا آماده و صادرات از منطقه ویژه پارس انجام شود که این موضوع باعث رونق منطقه و استفاده از ظرفیت‌های خالی صادراتی شده است.
مهدوی در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: تلاش سازمان منطقه ویژه پارس نیز بر این استوار است که محورهای اقتصاد مقاومتی که افزایش تولید ملی و صادرات و بهره‌وری را به همرا دارد دنبال کند که تاکنون نیز به نتایج خوبی دست یافته است.
برچسب ها: منطقه ویژه پارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار