۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
مدیر پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی عنوان کرد:

فرآورش هفت میلیاردمتر مکعب گاز در پالایشگاه پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: با تلاش متخصصان، فرآورش گاز در پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی در 9 ماه امسال به رقم بیش از 7 میلیارد استاندارد متر مکعب رسید.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۱۶۶۷
فرآورش هفت میلیاردمتر مکعب گاز در پالایشگاه پارس جنوبی
به گزارش خبرنگار مانا محمد مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه مهم مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: 63.7 درصد از تولید گاز کشور در این مجتمع پالایش و تامین می‌شود.
وی با اشاره به تولید گاز در پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی خاطرنشان کرد: با تلاش متخصصان، فرآورش گاز در پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی در 9 ماه امسال به رقم هفت میلیارد و 619 میلیون استاندارد متر مکعب رسید.
مدیر پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی افزود: در 9 ماه سال جاری بیش بر هفت میلیون و 795 هزار و 747 بشکه میعانات گازی در این پالایشگاه تولید و صادر شده است که این مهم در اقتصاد کلان کشور نقش بسیار مهمی دارد.
هاشمی با بیان اینکه در 9 ماه امسال 28.97 هزار تن گوگرد دانه بندی در پالایشگاه اول به تولید رسیده تصریح کرد: متوسط میزان تولید گوگرد مایع روزانه 105 تن در روز برآورد شده است.
وی گفت: میانگین تولید متوسط پالایشگاه اول در 9 ماه امسال، 27.5 میلیون استاندارد متر مکعب گاز در روز است.
این مقام مسئول با بیان اینکه، یکی از مهمترین مضامین استراتژیک مجتمع همواره موضوع محیط زیست است گفت: با انجام پروژه‌ها و اقدامات اصلاحی در راستای کاهش مشعل سوزی از ابتدای سال تا کنون روند نزولی بسیار مطلوبی را پیموده است.
هاشمی بر همین اساس ادامه داد:  به طوری که میزان مشعل سوزی پالایشگاه اول در 9ماه سال قبل 52.38 میلیون استاندارد متر مکعب بوده است، این در حالی است که همین رقم در بازه زمانی سال جاری با کاهشی چشمگیر به 50.73 میلیون استاندارد متر مکعب رسیده است و این امر نشان از تلاش متخصصان و کارکنان این پالایشگاه دارد.
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار