به گزارش مانا، هرمز امیری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تغییررویه انتقال بار از مبدا به مقصد اسکله بهمن قشم سبب کاهش هزینه های تخلیه و سرعت تحویل کالا به تجار و بازرگانان شده است.
وی افزود: تخلیه ۱۰ کانتینر بار در یک شناور چوبی به حدود ۱۴ ساعت کاری زمان نیاز دارد که این میزان زمان در شرایط بار کانتینری به پنج ساعت کاهش می یابد.
به گفته مدیر کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم، ورود بار کانتینری در ۹ ماه گذشته از سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال 94 از نظر تعداد و تناژ ۵۰ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: تخلیه بار شناورهای چوبی (لنج) بسیار سخت تر و زمانبرتر از کالای کانتینری است و این موضوع یکی از مهمترین دلایل علاقمندی تجار و بازرگانان به انتقال کالاهای خود به صورت ترانزیت و کانتینری شده است.
امیری بیان کرد: هم اکنون زمان انتظار پهلوگیری شناورها در اسکله بهمن برای تخلیه و بارگیری کالا از ۴۸ ساعت به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش یافته است.
وی از افزایش نیروی انسانی، افزایش تجهیزات و همکاری مناسب شرکت تخلیه و بارگیری به عنوان مهمترین عوامل سرعت دهی در تخلیه بار تجار و بازرگانان در اسکله بهمن قشم نام برد.
امیری افزود: هم اکنون در هر مرحله تخلیه و بارگیری امکان پهلوگیری برای پنج شناور چوبی و یک شناور فلزی در اسکله بهمن قشم فراهم است و با اتمام فاز اول طرح توسعه در این اسکله، شرایط پهلوگیری همزمان ۱۰ شناور چوبی و فلزی فراهم می شود.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب کشور واقع شده است.