۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

مکانیزه شدن مزارع پرورش آبزیان در گلستان

مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: اعتبارات لازم جهت مکانیزاسیون مزارع پرورش آبزیان در استان گلستان پیش بینی شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۱۶۲۹
مکانیزه شدن مزارع پرورش آبزیان در گلستان سید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: استان گلستان یکی از قطب های اصلی پرورش ماهیان سردآبی محسوب می شود.
وی افزود: مراکز پرورش ماهیان سردابی باید با مدیریت صحیح از تمام امکانات و ظرفیت ها در جهت تولید بیشتر استفاده کنند.
مدیر کل شیلات استان گلستان با تاکید بر عملی کردن اقتصاد مقاومتی در مراکز تولید ماهیان سردابی استان بیان داشت: استفاده از امکانات و ظرفیت ها مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و همه باید در راستای رسیدن به این مهم تلاش کنند.
قدس علوی با بیان اینکه اعتبارات لازم جهت مکانیزاسیون کردن مزارع پرورشی در استان و کشور پیش بینی شده است تصریح کرد: انتظار می رود پرورش دهندگان با استفاده از این امکانات بتوانند ضمن اصلاح مزارع خود با بهره برداری بهتر از این روشها تولید خود را افزایش دهند.
به گفته وی، در استان گلستان علاوه بر ماهیان سردابی انوع ماهیان گرمابی از جمله کپور، بیگ هد، فیتوفاک، آمور و ماهیان خاویاری پرورش داده می شود. امید است از تمام ظرفیت های موجود استان گلستان در زمینه پرورش ماهیان گرمابی، خاویاری و تزئینی استفاده شود.در حال حاضر 29 مزرعه ماهیان سردابی در گلستان فعالیت دارند که در سال گذشته تولیدی بالغ بر 558 تن داشته اند.
وی با اشاره به اینکه 40 درصد تولید ماهیان سردآبی استان گلستان در علی آباد کتول صورت می گیرد، اظهار داشت: پیش بینی می شود تولید این گونه ماهیان با افزایش حدود 10 درصدی در مقایسه با سال گذشته، در سال جاری به 650 تن برسد.
قدس علوی در ادامه گفته های خود به موضوع پرورش ماهی در قفس در آبهای ساحلی استان گلستان اشاره کرد و گفت: با برگزاری جلسات متعدد با سرمایه گذاران این طرح ها، مشکلات آنها در این راستا بررسی می شود.
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان بیان داشت: طرح پرورش ماهی در قفس به عنوان یک طرح ملی و استانی، از جمله طرح های مهم و تاثیر گذار اقتصاد مقاومتی است که در کشور مطرح شده است و سواحل دریای خزر استان گلستان نیز به عنوان ظرفیتی برای عملی کردن این طرح ملی انتخاب شده است.
وی با تاکید بر نیاز به همکاری سایر ادارات از جمله محیط زیست استان با شیلات بیان داشت: تقاضای مجوز برای اجرای سایت 400 هکتاری جهت مجتمع پرورش ماهیان خاویاری و همچنین مجوزدو سایت پشتیبان در شمال آشوراده و غرب گمیشان برای اجرای پروژه قفس از سوی اداره کل شیلات استان به محیط زیست مطرح شده است.
وی در ادامه گفته های خود با اشاره به نیاز لارو میگو در استان اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای مزارع پرورش میگو استان تامین بچه میگو است که امید است با پیگیری های در حال انجام به زودی مرکز تکثیر و پرورش لارو میگو در استان احداث شود.
قدس علوی اذعان داشت: هم اکنون ایجاد مجتمع مراکز تکثیر میگو در استان گلستان با هماهنگی محیط زیست و دامپزشکی پیگیری می شود.
برچسب ها: گلستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار