به گزارش گروه بین الملل مانا، ازابتدای ژانویه سال جاری میلادی کشتی هایی که در شش بندر گوانجو، هونگوا، کینگ دائو، تانگ شان، تیانجین و ژوهای پهلو می گیرند ملزم به استفاده از سوخت با سولفور کمتر از 0.5 درصد هستند.
پیش از این قانون نامبرده از آوریل سال 2016 در چهار بندر شانگهای، نانتونگ، نینگ بو-ژوشانگ، سوژو و در بندر شنژن در اکتبر سال 2016 لازم الاجرا شده بود.
بر اساس این گزارش، کلوپ P&I در این خصوص بر لزوم شرایط و مدت زمان پهلو گیری هر کشتی در بنادر مختلف تاکید کرد به طور مثال زمان پهلوگیری کشتی در بندر شانگهای از زمان ثابت شدن کشتی به ستون های بندر و بسته شدن کابل ها آغاز می شود و این در حالیست که پهلوگیری در بنادر سوژو و نانتونگ از یک ساعت پس از ورود کشتی به بندرو یک ساعت پس از خروج آن از بندر محسوب می شود.
این کلوپ همچنین مرحله بعدی قانون سولفور پایین را اجرایی کردن آن در تمامی بنادر چین در سال 2018 اعلام کرد.