به گزارش گروه بین الملل مانا، بر اساس داده های VesselValue، در سال گذشته، مالکان کشتی یونان علیرغم اینکه 12 درصد از ارزش ناوگان خود را از دست دادند، اما درنهایت جایگاه نخست مالکان کشتی را به خود اختصاص دادند، مالکان کشتی ژاپن نیز با یک پله عقب تر، جایگاه دوم جدول را اشغال کرده اند.
علاوه براین، به دلیل بازار فشرده کشتیرانی کانتینری، ناوگان کارگوی آلمان با کاهش 30 درصدی ارزش مواجهه شد و با دو پله نزول از رتبه چهارم جدول، به رتبه ششم رسید.
این گزارش ادامه داد: در سال گذشته، بخش فله، علیرغم اینکه در آغاز سال نتایج خوبی را از خود به جای نگذاشت، اما در نهایت وضعیت خوبی در این بخش به ثبت رسید.
لازم به ذکراست در سال 2016، یونان، ژاپن و چین، هریک با افزایش چهار میلیارد دلاری ناوگان خود، جایگاه سه کشور برتر فله را از آن خود کردند.
ناگفته نماند، جابجایی ناوگان کانتینری آلمان تقریبا افت 11 میلیارد دلاری را در سال گذشته، تجربه کرد.
قابل توجه آنکه، در مدت ذکر شده، بیشترین افت ارزش در بخش شناورهای پاناماکس و پست پاناماکس با کاهش 60 درصدی، مشاهده شد.
این گزارش در آخر نوشت: مالکان تانکر یونانی در آغاز سال 2016، درآمد بیش از 100 هزار دلار در روز کسب کردند، اما ادامه سال با شرایط مطلوبی همراه نبود، به طوری که، در پایان سال 2016، درآمد ناوگان با افت 11 میلیارد دلاری همراه بود.
ناوگان تانکر آمریکا نیز دومین کشوری بود که در گامی عقب تر از یونان، افت چهار میلیارد دلار درآمد را تجربه کرد.