۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

تفاهم نامه همکاری بین مازندران و سمنان امضا شد

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از امضای تفاهم نامه همکاری دو جانبه با هدف بهره مندی و استفاده از امکانات، محصولات و خدمات بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۰۱۰۳
تفاهم نامه همکاری بین مازندران و سمنان امضا شد
به گزارش مانا، تفاهم نامه دو جانبه ای بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به امضاء رسید.   
براساس این گزارش، مهندس سیاوش رضوانی هدف از امضای این تفاهم نامه را بهره مندی و استفاده متقابل از امکانات، محصولات و خدمات در جهت ارتقاء و نیل به اهداف سازمانی در زمینه انجام امور بازرگانی، صادرات و واردات، مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های مورد علاقه دو طرف برشمرد. 
وی همکاری در زمینه صادرات و عرضه محصولات سازمان همیاری و شهرداری های استان سمنان به کشورهای حاشیه خزر، بررسی امکان سرمایه گذاری در جهت توسعه مخازن و فرآورده های نفتی در بندر نوشهر، بررسی نیازهای مصرفی کشورهای حاشیه دریای خزر و راه اندازی خط محصولات صادراتی استان سمنان و سایر استان ها به این کشورها از طریق بندر نوشهر، آمادگی بندر نوشهر جهت ورود مواد اولیه مصرفی کارخانجات صنعتی استان سمنان، همکاری در زمینه ترانزیت مواد سوختی، معدنی و محصولات کشاورزی و سردخانه ای به کشورهای CIS ، توسعه صنعت توریسم دریایی و... را از مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد . 
رضوانی با تشریح تاریخچه فعالیت بندر نوشهر در امر تجارت جهانی و مزایای ویژه این بندر در شمال کشور، خواستار بهره گیری از ظرفیت های بالقوه این بندر از سوی مراکز اقتصادی و صنعتی استان سمنان و سایر استان های همجوار شد . 
وی سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر را از دستاوردهای اداره کل بنادردرسال های اخیر برشمرد و خاطر نشان کرد: بندر با سابقه نوشهر با دارا بودن هفت پست اسکله تجاری و آبخور مناسب و همچنین برخورداری از انبارهای سرپوشیده و سیلوی غلات، ظرفیت مناسبی برای صادرات و واردات انواع کالای مورد نیاز استان های همجوار در شمال کشور ایجاد کرده است.  
وی گردشگری فرا منطقه ای را از دیگر ظرفیت های بندر نوشهر عنوان وتصریح کرد: در صورت علاقمندی بخش خصوصی، امکانات و زیر ساخت های مناسب بخش مسافری در بندر نوشهر وجود دارد.
شایان ذکر است امضاء کنندگان این تفاهم نامه مهندس سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و احمد حیدری مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان بودند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار