۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

احتمال تشدید آلودگی سواحل خوزستان با بارش پائیزی

رئیس مرکز بهداشت بندر ماهشهر گفت: احتمال تشدید آلودگی های زیست محیطی در مناطق ساحلی خوزستان با نخستین باران پائیزی وجود دارد به همین دلیل تدابیر لازم برای پیشگیری از آلودگی و بیماری های حاد تنفسی اتخاذ شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۹۹۸۶
احتمال تشدید آلودگی سواحل خوزستان با بارش پائیزی
دکتر نایب فدایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با توجه به آغازفصل بارش باران و احتمال بروز عوارض تنفسی ناشی از آلودگی زیست محیطی، لازم است شهروندان و بیماران مبتلا به آسم و تنگی نفس راههای پیشگیری از تشدید بیماری های تنفسی را رعایت کنند.
وی به احتمال بارش باران از سوی هواشناسی خوزستان اشاره کرد و گفت: شهروندان ساکن در مناطق ساحلی بخصوص گروه های پرخطر با سابقه ابتلا به آسم  و آلرژی، افراد با سابقه تنگی نفس و همچنین مبتلایان به بیماری های مزمن و کودکان، بجز موارد ضروری از منزل و یا محل کار خود خارج نشوند و یا در صورت نیاز به خروج از منزل از ماسک استاندارد و مناسب استفاده کنند.
رئیس مرکز بهداشت ماهشهر از همه ساکنان مناطق ساحلی خواست در هنگام وقوع اولین بارندگی پائیزی و بروز علائمی نظیر مشکلات تنفسی ، عطسه و آب ریزش بینی حتما به پزشک خود یا نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت در محل اقامت خود مراجعه کنند.
در بارش های پاییزی سال گذشته که برخی از متخصصان آن به عنوان باران اسیدی نام می برند صدها نفر از ساکنان مناطق بندری و ساحلی خوزستان از جمله آبادان و ماهشهر دچار مشکلات تنفسی و ریوی شده و تحت درمان قرار گرفتند.
مناطق ساحلی خوزستان از مناطق کم باران و خشک استان محسوب می شوند ولی به علت وجود واحدهای عظیم پتروشیمی و چاههای نفت و گاز در جنوب و نواحلی ساحلی خوزستان، هوای این مناطق بخصوص ماهشهر بشدت آلوده است.
برچسب ها: سواحل خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار