۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

اندونزی حمل زغال سنگ به فیلیپین را از سر گرفت

پس از این که اندونزی به دلیل نگرانی از دزدی دریایی در آبهای فیلیپین، حمل زغال سنگ به این کشور را طی چندین ماه به حالت تعلیق درآورده بود، مقامات اندونزی خبر از آغاز دوباره حمل زغال سنگ به فیلیپین را دادند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۹۵۴
اندونزی حمل زغال سنگ به فیلیپین را از سر گرفت
به گزارش گروه بین الملل مانا رویترز نوشت: پس ازاینکه اندونزی در پی وقوع حوادث دزدی دریایی و گروگانگیری چندین ملوان اندونزیایی در آبهای فیلیپین، حمل زغال سنگ به این کشوررا به حالت تعلیق درآورده بود، مقامات اندونزی ازآغاز دوباره حمل زغال سنگ به فیلیپین خبر دادند.
بر اساس این گزارش، فقط به کشتی هایی با ظرفیت بیش از500 تن اجازه حمل زغال سنگ داده شده و کشتی های کوچک امکان حمل زغال سنگ را نخواهند داشت.
وزیرحمل و نقل اندونزی دراین باره گفت: به دلایل امنیتی و حفاظتی، تمامی شناورها باید از کریدورهای توصیه شده تردد کنند و از ورود به مناطق و آبهای درگیر دراطراف شمال فیلیپین و شرق مالزی اجتناب ورزند.
Budiono در ادامه افزود: این تصمیم بدان جهت گرفته شد که به زعم کارشناسان، تعلیق حمل زغال سنگ به فیلیپین به منافع  تجاری اندونزی آسیب وارد می کرد.
لازم به ذکر است، اندونزی 70 درصد واردات زغال سنگ فیلیپین را تامین می کند.
ناگفته نماند، در اوایل سال جاری میلادی، چندین ملوان اندونزیایی از سوی گروه ابوسیف که معروف به دزدی دریایی و آدم ربایی هستند به گروگان گرفته شدند.
این گزارش درآخر نوشت: اندونزی، فیلیپین و مالزی برای استفاده از گشت های دریایی هماهنگ شده در دریای Sulu  فیلیپین به توافق رسیدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار