۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
بهمن امسال؛

سکوی فاز 20 پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی گفت: سکوی دو هزار و 600 تنی فاز 20 پارس جنوبی، با ظرفیت برداشت یک میلیارد فوت مکعب گاز،بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۹۸۰۶
سکوی فاز 20 پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علیرضا عبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند مطلوب فازهای 20 و 21 پارس جنوبی اظهار داشت: پالایشگاه دو فاز 20 و 21 پارس جنوبی با ورود گاز فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی در هر دو بخش خشکی و دریایی با هدف تولید روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز راه‌اندازی شده گفت: این دو فاز قادر است روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی تولید کند.
سرپرست فازهای 20 و 21 پارس جنوبی از راه‌اندازی بخش‌های پشتیبانی این دو فاز خبرداد و تصریح کرد: هم اکنون بخشهای اصلی واحدهای یوتیلیتی این پالایشگاه، همچون کمپرسورهای هوا و نیتروژن، بویلر، آب شیرین کن و واحد آب آتش نشانی این پروژه در سرویس قرار دارند.
وی با اشاره به راه اندازی این فازها تا پایان امسال گفت: نخستین ردیف شیرین سازی فاز 20 و 21 پارس جنوبی شهریور و دومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای 20 و 21 بزودی آماده دریافت گاز می شود.
وی با اشاره به بارگیری سکوی فاز 20 پارس جنوبی بیان کرد: عرشه دو هزار و 600 تنی فاز 20 پارس جنوبی ، با ظرفیت برداشت یک میلیارد فوت مکعب گاز از خرمشهر بارگیری شد.
سرپرست فازهای 20 و 21 پارس جنوبی افزود: با نصب سکوی فاز 20، ساخت و نصب تمامی سکوهای دریایی فازهای واقع در منطقه پارس یک به پایان رسیده و آخرین قطعه از پازل این بخش از میدان مشترک تکمیل خواهد شد.
عبادی درباره برنامه زمانبندی راه اندازی دو سکوی فازهای 20 و 21 گفت: سکوهای 20 و 21 به ترتیب تا پایان ماه های آبان و بهمن سال جاری به بهره برداری خواهند رسید تا ظرفیت نهایی برداشت دومیلیارد فوت مکعب گاز از میدان پارس جنوبی تحقق پیدا کند.
وی عملیات ساخت ، بارگیری ، نصب و راه اندازی هر دو سکوی این فازها را نتیجه تلاش متخصصان ایرانی تحت نظارت کامل تیم‌های کنترل کیفیت و بازرس شخص ثالث عنوان کرد.
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار