۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
در نشست تخصصی گردشگری دریایی:

پیش نویس گردشگری دریایی به امضاء پنج وزیر می رسد

سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با این سازمان به منظور توسعه گردشگری دریایی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۹۶۰۸
پیش نویس گردشگری دریایی به امضاء پنج وزیر می رسد سید کاظم خلدی نسب در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: چندی پیش جلسه ای مشترک با حضور معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیر کل توسعه دریایی این سازمان به منظور بررسی راهکارهای همکاری دو سازمان در راستای توسعه گردشگری دریایی برگزار شد.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه گردشگری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ، بیان کرد: در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز توسعه گردشگری دریایی را به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه دریایی دنبال می کند.
وی با اشاره به اینکه در این جلسه موضوع برگزاری نشست تخصصی گردشگری دریایی در آذر ماه امسال در عسلویه مطرح شد،گفت: دراین جلسه اعلام شد قرار است در نشست تخصصی گردشگری دریایی، پیش نویس گردشگری دریایی را به امضای حداقل پنج وزیر برسد.بنابراین حرکتی بزرگ در راستای توسعه اقتصادی منطقه شکل خواهد گرفت.                                                                                                 
خلدی نسب با اشاره به اینکه مقررشده است نخستین نشست شورای راهبری گردشگری دریایی کشور همزمان با نشست تخصصی گردشگری دریایی با حضور اعضا در عسلویه برگزارشود، اظهار امیدواری کرد: با اقدامات در دست انجام و همکاری دستگاه های مرتبط، می توان آینده ای بسیار روشن برای گردشگری کشور از طریق توسعه گردشگری دریایی، ترسیم کرد.                                                                             
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه گردشگری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، خاطرنشان ساخت: بدون شک تحقق این امر مهم در صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
وی ادامه داد: برگزاری جلسه مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سازمان بنادر و دریانوردی، مشخص کرد که تمام دستگاه های عمومی کشور می توانند نقش مهمی در توسعه گردشگری دریایی ایفا کنند.
خلدی نسب بیان داشت: همکاری های فرابخشی بین ارگان های مختلف، تاثیرات ببیشتری در راستای رسیدن به اهداف تعیین شده در زمینه صنعت گردشگری خواهد داشت.                                                                   
وی با اشاره به چشم انداز 20 ساله کشور در صنعت گردشگری کشور گفت: بر این اساس قرار است تا سال 1404 شمسی، سالانه 20 میلیون گردشگر خارجی جذب شود.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه گردشگری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان ساخت: با جذب این میزان گردشگر خارجی در سال، حداقل سالانه شاهد کسب 25 میلیارد دلار درآمد خالص گردشگری برای کشور خواهیم بود.
خلدی نسب با اشاره به اینکه این امر در رونق اقتصادی کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت، افزود: امیدواریم این مهم با همکاری گسترده سایر ارگان ها تحقق یابد.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه گردشگری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نسبت به تحقق جذب سالانه 20 میلیون نفر گردشگر خارجی در افق 1404 بسیار امیدوار است.
به گفته وی، بخش کثیری از گردشگران خارجی ورودی به ایران علاوه بر بازدید از جاذبه های فرهنگی ایران بدون شک از جاذبه های گردشگری دریایی بازدید خواهند کرد.
خلدی نسب بیان کرد: در صورت فراهم کردن شرایط مناسب و ایجاد زیرساختهای لازم در بخش گردشگری ساحلی و دریایی خواهیم توانست گردشگران خارجی زیادی را در این بخش از صنعت گردشگری کشور جذب کنیم که در این میان جذب گردشگران کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس در اولویت قرار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار