۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

حمل گازوئیل از طریق نفتکش غول پیکر!

شرکت کشتیرانی چند ملیتی Glencore مستقر در سوئیس در اقدامی کم سابقه یک نفتکش غول پیکر جدید را برای حمل گازوئیل از آسیا (کره جنوبی) به آفریقا کرایه کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۵۵۷
حمل گازوئیل از طریق نفتکش غول پیکر! به گزارش گروه بین الملل مانا رویترز با اعلام این خبر نوشت: نفتکش غول پیکر جدید موسوم به Gener8 Oceanus - ساخت کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی میپو کره جنوبی- با ظرفیت 299.011 dwt که از جنوب شرقی تایوان به سمت سنگاپور در حرکت بود برای بارگیری گازوئیل به شرکت کشتیرانی چند ملیتی Glencore مستقر در سوئیس کرایه داده شد.
این گزارش ادامه داد: گازوئیل معمولا ازطریق شناورهایی با سایز متوسط یا بزرگ که از ظرفیت حمل 700 هزار بشکه برخوردار هستند، انجام می شود.
به عبارتی دیگر، حمل این محصول از طریق نفتکش های غول پیکر که قادر به حمل 2.2 میلیون بشکه محصولات نفتی هستند اقدامی غیرعادی محسوب می شود.
لازم به ذکراست: Glencore خبرمنتشر شده مبنی بر اینکه نفتکش مذکور پیش از حرکت به سمت آفریقا، گازوئیل بیشتری را از سنگاپور بارگیری خواهد کرد، مورد تایید قرار نداد.
رویترزدر ادامه اشاره کرد: بالارفتن میزان تقاضای فصلی وافزایش کارگوها از آفریقای غربی،روند صعودی نرخ کرایه حمل نفتکش های غول پیکر را به همراه داشته است.
شایان ذکر است: 30 نفتکش غول پیکر در بین ماه های ژانویه تا آگوست سال جاری میلادی تحویل داده شدند که 13 فروند از این نفتکش ها در نیمه نخست سال جاری میلادی سفارش داده شده بودند.
برچسب ها: نفتکش گازوئیل
ارسال نظرات
آخرین اخبار